Jalan-jalan | Cuti Kismes

10:04 PM

Assalamualaikum

2 hari cuti Kismes ni jalan bukan main banyak.
Eh...bukan jalan kaki tapi jalan-jalan nek keta la.

Day 1~Sbrg Jaya--->Kg Nako Nambua--->Butterworth--->Perda--->Sbrg Jaya--->Butterworth--->Lunas

Ha kau...banyak tempat singgahan ni.
Pepagi siap-siap terus gerak ke Loq Staq tapi singgah di RnR Gurun sebab ada orang ngidam ni pepagi buto.

Nak exit kat Loq Staq Utara tapi lajak pi tol Hutan Kampung so patah la balik dan dari Loq Staq terus direct ke Kuala Nerang.
Tempat yang di tuju....Kg Nako Nambua mau ziarah kengkawan suami masa keja kilang umo belasan tahun dulu.
Dapat la jumpa 4 orang dari 5 kawan suami.
Dok kampung...mak abg Dee masakkan gulai ikan bujuk(ikan darat).
Rupa ikan bujuk lebih kurang macam ikan haruan.
Sedap plak walaupon tu pestime makan.
Depa sibuk dok gebang...cheq dok snap pic sensorang :p

Dalam 3 lebih direct tala balik ke Butterworth anta suami pi keja.
Suami bagi izin pi la mana-mana pon so cheq ambik kesempatan pi sana-sini setel bil yang ada.
Tala plak ke Jusco Perda jalan-jalan cuci mata.
Penat jalan balik ke Seberang Jaya nak kemas umah apa yang patut sebelum pi ambik suami balik keja jam 12.30 malam.

Cukup time terus ke Butterworth ambik suami.
Singgah plak makan-makan.
Sup tulang...telur dadar...sotong masak pedas...kangkung goreng belacan...sambal belacan dan timun.

Tetiba masa dalam keta nak balik Seberang Jaya suami ajak balik umah mertua.
Terus tekan minyak laju-laju tala ke Lunas tido sana.
Suami suka camni...wat plan last menet.
Naseb la ada tinggal baju sehelai dua kat umah mertua...kalau tak naya ja.


Day 2~Lunas--->Butterworth--->TAT--->Kepala Batas--->Butterworth--
->Seberang Jaya

Pepagi siap-siap anta suami pi keja.
Kesian mertua...ingatkan kami nak dok lama tapi pepagi dah kuar.
Lepas anta suami tala balik umah mak kat TAT.
Dok rilek-rilek mak suruh pi beli mesin rumput kat Kepala Batas.
Bawak adik soh pilih mesin rumput mana yang sesuai.
Cheq mana la reti sangat bab-bab camgini.
Dari Kepala Batas anta adik sat terus ke Butterworth ambik suami balik keja.
Singgah Billion beli barang umah sikit dan terus balik umah.

Petang tak tau nak buat apa goreng la coq cempedak hasil dari Kg. Nako Nambua.
Dapat 2 bijik tapi goreng separuh ja pon.
Banyak sangat...sapa nak makan.
Rupa buruk tapi rasa sedap....cewahhhhh :p
So berakhir la cuti Kiemes sambil jalan-jalan yang tak semenggah mana pong...hehehehe...

You Might Also Like

8 apa kata anda?

  1. eh seronok pulak baca aktiviti lepas kawen kak ni.

    kemain jalan. hihi

    ReplyDelete
  2. Hyde...sonok ek?hahaha...biasa2 ja neh

    ReplyDelete
  3. hihihi klu suami cuti tue mesti dah lepas kemana2 kan kak zai hihi

    ReplyDelete
  4. bile kak zai bercerita, ezma rasa mcm berada di utara jugak..ohh rindunye utaraaa!! :(

    ReplyDelete
  5. kan kiera kn?klau suami x cuti xdenya nk lps sn sini sgt

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers