Raya Haji nanti

8:00 AM

Situasi :

Masa tengah lepak tengok tv di rumah mak sesambil mak dok cerita kat suami yang cheq ni rajin berjalan dan suka sangat jalan jauh tetiba....

Emak : Raya haji ni raya kat sini na....nak suruh dia masak rendang macam raya hari tu.

Suami : ...... Terdiam...mesti bajet nak raya umah mak dia leteeeew :p

Cheq : Ha??Rendang hari tu...sesambil wat-wat terkejut.

Emak : Macam raya hari tu la...Siti dengan anak-anak dia cakap sedap suruh buat.Lagipon Siti kan dah nak beranak dah bulan 11 ni.Lagi tak brapa hari dah pon.Kita bagi la dia makan ketupat puas-puas pastu nanti dia kena pantang.

Cheq : Abang...boleh tak? tanya suami sambil angkat-angkat kening :)

Suami : Boleh aih...petang tu kita balik umah mak Lunas plak.

Cheq : Yezzzz... nak jugak tu balik umah mak Lunas...keh..keh...keh...


Memang dok cadang nak balik umah mak ja pon sebab mak i kan takdak anak pompuan yang ramai.
Ada i sorang je pon.Dulu i ada kat umah i la tukang masak...tukang kemas....tukang bancuh ayaq dan segala tukang yang boleh di handle time raya.
Lani dah kawen lain cikit la.Klau umah mak mertua takpa la....anak pompuan ja dah 6 orang.Tu belum campuq menantu dan anak-anak menakan yang dah besaq dan boleh di harap ke dapuq.

Kesimpulannya raya haji i di rumah mak....YEZZZZZZZZ.....

You Might Also Like

2 apa kata anda?

  1. kira klu kt umah mama kira selalu raya ke apa ke kira la bizi yela ank pmpuan sorg yg blm kawen kn. tp umah mama nadh pun kira ngn adik dia jela pmpuan pun. jadinya situasi nya "tak tau nak komen cm mana" hahahaha :p

    ReplyDelete
  2. kiera...hahahaha...x tau...xtau...sila buat pilihan yg tepat :p

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers