Travel | Melaka bandaraya bersejarah

10:04 PM


Travel | Melaka bandaraya bersejarah 


Sambungan cuti-cuti jalan-jalan CNY di Port Dickson. Lepas meronda kat pantai Port Dickson kami bertolak ke Melaka. Tersilap jalan guna jalan lama maka lambat la sampai ke Melaka. Dalam jam 3 petang camtu baru la sampai ke Melaka pastu menghadap la jemmed. Kereta tak gerak lansung. Time ni la semua yang bercuti datang melawat Melaka Bandaraya Bersejarah...masaklah kau dalam kereta tu...maka berhuhuhu lah kami bertiga.

Pusing sana jemmed, masuk sini jammed, lastly singgah pekena cendol kat Bukit Cina habuan penyejuk badan yang tengah panas. Cendol dia memang sodap. Ramai orang kat gerai tepi jalan ni. Panas terik pekena cendol sejuk memang sodap la.


Order la sama rojak a.k.a pasembuq dan juga mee rebus. Yang ni rojak, pon sedap kena dengan citarasa la.

Lepas makan pusing-pusing cari parking.Memang susah la nak dapat dengan jemmed sana sini ditambah dengan panas yang melampau-lampau.

Akhirnya dapat juga parking dan kami terus ke Menara Taming Sari. Ini je tempat yang dekat dengan parking...hahaha... Masa kat sini pon orang punya la ramai. Beratur dekat sejam juga la padahal nak naik atas tak sampai 10 minit pon...iskh...iskh...iskh...


Inilah sebahagian bandaraya Melaka yang saya sempat snap dari atas Taming Sari.










Ini la kawan saya yang sanggup bercuti-cuti bersama menjadi peneman setia...hehehe...makaseh...makaseh...makaseh...






i like this picture

Lepas je turun dari Taming Sari, siri posing-posing pon bermula.Nak tengok?



bersambung next entry....




You Might Also Like

1 apa kata anda?

  1. Hi Melaka tapi tak pernah naik menara tabung sari tu.. hehehe

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers