Nasi Kandar KetegaQ Sedap Baq Hang

7:15 PM


Assalamualaikum

Hai korang. Nak tanya korang ni, bila korang jalan-jalan belah Utara Penang, Kedah dan Perlis korang suka makan yang macam mana ye? Kalau datang Penang, saya tau mesti korang cari nasi kandar dan pasembor kan? Kalau ke Kedah dan Perlis pula korang akan jalan-jalan cari makan apa?

Baru-baru ni saya dan keluarga kecil JJCM area Sungai Petani. Selalu kalau JJCM kawasan Kuala Muda, Pulau Sayak, Pantai Merdeka kami akan makan mee udang saja. Tapi bila JJCM waktu tengahari takkan nak makan mee pula kan nanti tak kenyang. Perut orang Melayu macam ni la, mesti nak cari nasi. Kita hello kawan-kawan dan ada yang rekemen makan nasi kandar orang Melayu area Sungai Petani. Walaupun saya orang Penang tapi saya bukanlah penggemar nasi kandar. Boleh makan nasi kandar tapi bukan suka makan tapikan mana ada orang boleh lawan nasi kandar Penang. Betul tak?

Berpandukan location yang kawan bagi, kami guna Google Map search Nasi Kandar Ketegaq Versi 2 dan terus bawa ke sini.

Apa yang istimewa sangat sampai kawan rekemen makan kat sini? Ok ni pertama kali makan nasi kandar selain di Penang. Jom kita cuba dan tengok lauk-pauknya yang ada. Kalau di Penang nasi kandar berwarna putih tapi di Kedah nasi kandar warna kuning.

Ada kari kepala ikan, ayam goreng, daging kurma, sayur kobis, bendi rebus dan beberapa menu lain lagi.




Ayam bawang berempah

Kawan cakap SOTONG KETEGAQ dan AYAM BAWANG signature dish kat sini. Apalagi, jom kita cuba.

Saya pilih sotong ketegaq, telur masin, bendi rebus dan kuah campur.


Suami pula pilih ayam bawang berempah, sayur bendi goreng dan kuah campur. Ayam bawang berempahnya juicy dan bersalut rempah yang sedap. Dapat ayam bawang dengan nasi pun dah cukup sedap. 

Nampak ringkas sajakan lauk yang kami pilih tapi bila suapan pertama masuk ke mulut terus rasa kelainannya. Gabungan kuah kari di Nasi Kandar Ketegaq ni rasa berbeza dari nasi kandar yang biasa saya makan. Rasa manis-manis pedas tu betul-betul buat saya teruja dan tak habis-habis memuji kesedapannya. Patutlah kawan rekemen makan kat sini. Memang puashati sangat.

Sotong ketegaq yang penuh dengan telur sotong. Puashati makan. 

Saya rekemen kat korang bila datang ke Penang atau Sungai Petani boleh cuba nasi kandar Melayu orang Bumiputera kita ni. Rasanya lain dari nasi kandar yang korang biasa makan. Sedap baq hang Nasi Kandar Ketegaq ni. Cuba sekali pasti nak lagi. 

Korang boleh search lokasi kat Google Map

Nasi Kandar Ketegaq
No 10, Lebuh Zamrud,
Taman Pekan Baru,
08000 Sungai Petani, Kedah
016-413 4886


Waktu beroperasi dari jam 11.00 pagi sampai 11.00 malam.

Pssttt….kalau mai bercuti pastu korang malas nak keluar makan kat kedai boleh roger-roger kedai Nasi Kandar Ketegaq untuk delivery. Roger nombor 011-56646072 ni tau.


You Might Also Like

4 apa kata anda?

  1. hehe nama dia.. jaga2 lepas nanti takot jadi ketegaq =P

    ReplyDelete
  2. Nampak sedap, mungkin kalau ke Sungai Petani boleh cuba kedai ni plak selain kedai member dekat Padang Temusu

    ReplyDelete
  3. Wah..nasi kandaq ketegaq!

    Nama dia sedap disebut.

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^