Drama | Sinopsis Terhentinya Doa

9:33 AM

Sinopsis Terhentinya Doa



Kepulangan Wafie dari luar negara telah diberikan kejutan. Wafie tidak pulang ke rumah keluarganya tetapi dihantar ke kampung. Rupa-rupanya pada hari kepulangan Wafie, neneknya, Nek Wa disahkan mengidap penyakit Chikungunya ketika menoreh getah. Nek Wa kini terlantar di rumah. Konflik bermula apabila dua orang anak Nek Wa iaitu Razali and Rozi bertengkar tentang siapa yang menjaga Nek Wa. Ketika berada di kampung, macam-macam yang Wafie dengar tentang keluarganya. Setelah kesihatan Nek Wa kembali pulih, Wafi cuba mengubah keluarganya supaya selalu pulang menjenguk Nek Wa dan selesaikan permusuhan.

Pelakon Terhentinya Doa


Saharul Ridzwan, Niena Baharun, Normah Damanhuri, Sheila Rusly, Azri Iskandar, Ozlynn, Raja Hakim DFKL, Elanie Wahed.


Drama Terhentinya Doa ni pernah dimainkan di TV3 tahun lepas yang mengisahkan seorang ibu yang tiba-tiba jatuh sakit. Lepas tu anak-anak saling tolak-menolak untuk menjaga si ibu. Sedih gila drama ni. Bayangkan kita di tempat si ibu. Allah...mesti pilu hati ni.

Itu kisah di dalam drama. Di dunia realiti pon banyak dah kisah macam tu. Masing-masing sibuk dengan mengejar dunia sampaikan sanggup mengabaikan ibu bapa.

Mohon pada Allah supaya kita tak tergolong dalam golongan yang di atas tu. Harap saya dan adik-beradik masih sempat berbakti pada tok Besah kami nan satu tu.


You Might Also Like

9 apa kata anda?

  1. oh dah ada eh last year? sha baru tengok semalam, sedih :<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh ada dh. Siar ms ry ptama...tu rmai x tgk...org kalut beraya

      Delete
  2. Tengok juga cerita ni malam tadi, memang memberikan refleksi kepada masyarakat sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drama mcm ni yg org nk tgk sgt kn dr drama ank org kaya bcinta

      Delete
  3. ejulz suka tengok cerita2 mcm ni.. sedih. huhu

    ReplyDelete
  4. Jemput join segmen ejulz jika belum join :)
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/segmen-tambah-duit-dengan-kerja-partime_1.html

    Entry terkini :
    http://ejulz.blogspot.com/2018/07/saham-akhirat-insyaallah.html
    http://ejulz.blogspot.com/2018/07/8-jul-2018-majlis-tahlil-arwah.html
    http://ejulz.blogspot.com/2018/07/surat-cinta-daripada-allah-tentang-solat.html
    http://ejulz.blogspot.com/2018/07/sesi-blogwalking-julai-tamat-hati-senang.html

    ReplyDelete
  5. baru tengok cerita ni. tak perasan pulak dah ada tahun lepas. ya, banyak ja kes yang mengabaikan ibu bapa sendiri di kampung. balik pun jika ada hal atau raya. kesian kan, moga kita masih boleh berbakti pada ibu atau ayah yang masih ada. yang dah tiada moga kita selalu kirimkan doa buat mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin...sm2 lah kita bbakti pd ibu bapa ķita yg masih ada

      Delete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers