IJM Land Half Marathon 2017

9:58 AM

IJM Land Half Marathon 2017 datang lagi. Ia dijadualkan akan berlansung pada 13 Ogos 2017 yang dikatakan lebih meriah dan bertenaga. Larian ini sangat dinanti-nantikan yang bertujuan untuk menekankan gaya hidup sihat di kalangan rakyat Malaysia dan berusaha membawa masyarakat Seremban 2 dan sekitarnya bersama-sama menikmati gaya hidup sihat. Pihak penganjur menyasarkan 7000 peserta yang akan menyertai larian ini dan pendaftarannya telah di buka pada 31 Mac 2017.



 
Dato' Hoo Kim See, Pengurus Besar Kanan, IJM Land Berhad (Wilayah Tengah) berkata “IJM Land Half Marathon 2017 terus menjana minat yang tinggi di kalangan masyarakat setempat dan orang awam, dan merupakan salah satu daripada cara di mana usaha IJM Land untuk membawa semua orang yang berkongsi minat yang sama.”
 
Dengan slogan ' Run Together, Bond Stronger ', marathon ini menyediakan kategori larian 21KM(half marathon), 10KM untuk lelaki dan wanita(18 tahun ke atas) dan 10KM lelaki dan wanita(12 tahun ke atas-kategori junior). Pelari terpantas akan dianugerahkan “Grand IJM Land Half Marathin Trophy’ manakala pelari terpantas dalam kategori masing-masing untuk 3 tahun berturut-turut akan dianugerahkan ‘Challenge Trophy’ dan tahun 2017 adalah tahun yang ke-2.


 
Bagi peserta yang menamatkan larian 21KM akan menerima t-shirt Ultron-Micro-dry Finisher Tee yang di tempeh khas. Selain itu peserta yang berjaya menamatkan larian akan membawa pulang goodie bag dengan pelbagai cenderahati daripada Yakult dan penaja yang lain bersama Finisher Medal yang di tempeh khas dan sijil penyertaan. Hadiah cabutan bertuah bernilai lebih dari RM10000 turut disediakan untuk anda menangi.


 
Untuk tahun ketiga berturut-turut, dana yang diperoleh daripada IJM Land Half Marathon 2017 akan disalurkan kepada dua badan amal pada tahun ini, iaitu Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan (Hospice) dan Penyakit Malaysia lysosomal Association (MLDA. IJM Land menjadikan ia sebagai satu platform dalam membantu meningkatkan kualiti hidup orang yang kurang bernasib baik dalam masyarakat dan untuk menggalakkan rakyat Malaysia dari pelbagai peringkat umur cintakan sukan.
 
Karnival marathon ini bakal dimeriahkan lagi dengan popcorn, gula-gula kapas, aiskrim,belon percuma serta badut dan banyak lagi acara menarik termasuk photo booth dan peluang bergambar bersama selebriti Malaysia dan duta Yakult, Jack Lim. Terdapat juga pemeriksaan kesihatan percuma untuk BP, Glucose Test, Cholesterol Test dan rawatan Physio oleh Columbia Asia Hospital Seremban bersama Befrienders Seremban, merupakan platform sokongan insan dari aspek emosi, keseorangan dan memerlukan bantuan.
 
IJM Land Half Marathon 2017 juga disokong oleh penaja emas TDK, kenderaan rasmi BMW Millennium Welt Seremban, minuman rasmi 100 Plus dan Mountain Ice, pakaian rasmi Ultron, rakan media Sin Chew Daily dan The China Press, medical partner Colombia Asia Hospital Seremban, Charity Partner Alpro Pharmacy, Event dan technical partner EC Pixels dan  McDonald, Spoon Health, 2XU, BioTech USA, Rock Tape, Nestle Milo, Nestle Fitnesse dan Mydin Seremban 2.


 
Untuk maklumat lanjut mengenai IJM Land Half Marathon 2017 dan cara mendaftar, layari www.ijmlandrun.com.
 
Jom sama-sama sertai dan amalkan gaya hidup sihat.

You Might Also Like

3 apa kata anda?

komen yang murni-murni yek ^.^