Makan-makan | Kenduri dan open house raya

12:40 PM

Makan-makan | Kenduri dan open house raya

 
 
Ahad tu masa kat rumah tok Besah ada sedara kat kampung buat kenduri kecil-kecilan.Ada kurma kambing, bersamah itik dan angsa, gulai batang pisang, kerabu taugeh perut, tembikai, agar-agar dan bihun goreng.
Saya target kurma kambing tapi bila pi dalam pukul 2 petang kurma kambing dah abes dah.
 
Frust gila.
 
 
Tapi tengah lapar bedal je la semua.Memula tak tau bersamah tu itik.Makan macam biasa tapi bila rasa lain macam isi dia tanya sepupu dia cakap itik terus aaaaahhh...tak terus itik tu...hahaha...
 
Balik kenduri wefiaq-wefiaq dengan Aqil kat atas buai tok Besah sebelum pi umah mak lang.
  
 
Petang sikit lepas abah balik keja kami tala ke Cherok Tok Kun plak.Mak lang buat open house raya.
Tengok ada pulut kuning dan kari ayam terus berselera.
Kami pulun pulut kuning dulu la.Pastu baru makan laksa dan bihun goreng.
 
 
Bihun goreng tambah plak kuah laksa...perrrghhh...sedap...hahaha...
Balik dari open house dah tak makan malam dah.
Kenyang sampai esok.
 
Fuhhh...fuhhh...asik makan macam-macam ja dari minggu lepas.Mau tak gemuk...hihihi...





You Might Also Like

24 apa kata anda?

  1. nama pun raya
    nama pun kenduri
    makanlahhh hahahaha
    gemuk pun xpe..janji kita enjoiceeeeeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam El,
      kaaaannnn
      iols pun dah terima hakikat itu :)

      Delete
  2. dah timbang kerr naik bape kg?? hihihi

    ReplyDelete
  3. wah makan-makan je kan..lepas raya senaman semula hihihi

    ReplyDelete
  4. akk panggey bersamah ek....sue panggey pesamah...hahah apa2 pn boleh jnji bunyi sama

    ReplyDelete
  5. Musim raya ni...memang banyak sangat makanan....hihi

    ReplyDelete
  6. Hihi...
    Mcm mana nk diet kan...
    Mknan semuanya sedap oii

    ReplyDelete
  7. Hihi...
    Mcm mana nk diet kan...
    Mknan semuanya sedap oii

    ReplyDelete
  8. Hihi...
    Mcm mana nk diet kan...
    Mknan semuanya sedap oii

    ReplyDelete
  9. bihun goreng kalau kurang masin skit tambah kuah laksa yg mmg piau sdap tu kak.. hehehe..

    ReplyDelete
  10. pulut kuning feveret aida.
    da nama nyer beraya, mesti la makan-makan :)
    abis syawal ~ on kan button diet plak hi hi... sama-sama la kita ekk.

    ReplyDelete
  11. sedapnya tgk lauk pauk ni...alahaiiii

    ReplyDelete
  12. pulut kuning ke tu kak? ushh sedapnyeee. makan dgn sambal ikan bilis pun dh sedap. hehe

    ReplyDelete
  13. Suka tengok Aqil senyum. Hehe ^-^

    ReplyDelete
  14. Bersamah tu masak macam mana... Itik memang feveret sha selain kambing.. Angsa xpernah makan..
    Suka gak buh kuah laksa dekat meehoon grg.. Kalau buh kat nasi lemak pun sedap..

    ReplyDelete
  15. bulan posa berat turun 2 kg.. musim raya naik seploh kelo.. kannn... hahaha..makan x berenti

    ReplyDelete
  16. memang best dpt makan.. hehehe
    selfie 2 beranak

    ReplyDelete
  17. Assalam El,
    ooohoooiiiiiiii
    foods itu semua mengundang sakit angin & urat iols he3
    best la uols dapat pulun :)

    ReplyDelete
  18. Hari ray mkn2timbang berat naik huhuhu teeus diet hahaha

    ReplyDelete
  19. dah lama tak makan kerabu tauge perut..Hayan belah utaqa ja ada..terliuq pulak pagi2 ni..

    ReplyDelete
  20. kambing memang biasa abis awai2 lagi hihihihi

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers