#Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015 | Tetamu Raya Paling DiTunggu-Tunggu

12:52 PM

Assalamualaikum
 
Maaf...hari ni mungkin tak sempat nak BW.Sekarang pon main aci redah ja buat entri.
Bizi cikit hari ni.
Jap lagi ada TALK plak nak attend.
 
So let's jom meneruskan #Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015 yang seterusnya.
 
 
Masa zaman bujang dulu tetamu yang paling di tunggu-tunggu mesti la kawan-kawan baik kita dari sekolah.Ternanti-nanti ja bila la kawan-kawan nak mai selain sedara-mara.
 
Boipren?
 
Jangan harap la leh jejak kaki walaupon time raya.
Arwah ayah kita garang.Pastu kita ada 5 askar yang dok jaga kita.Sapa berani dekat meh la....hahaha...
Arwah ayah cakap kalau nak ada boipren tak yah belajar.Meh nak bagi kawen.So kita pilih belajar la dari kawen kan...hihihi...
 
Bila dah berumahtangga ni...emmm...emmm...bukan tak suka kawan-kawan mai.Suka tapi biasa la...ada 2 rumah mak yang harus di tuju.So kena la bahagi masa dan hari nak balik rumah mak dan mertua.Takkan nak balik sejam dua je kan kat rumah mak.Koman-koman setengah hari umah mak ni setengah hari umah mak tu.Terpaksa berkorban la sikit.Naseb la kita kawen orang dekat ja.Kalau jauh jenuh.Tu belum mak or mertua ajak pi ziarah sedara-mara lagi.So kebarangkalian nak menanti kawan-kawan di hari raya tu takda la jawabnya....haaaa...gitu.
 
Bab saya dah lepas.Korang plak camna?

You Might Also Like

9 apa kata anda?

  1. uuu kawen org dekat xpalah kmi ni jauh. alahai. jodoh masing2kan hehehe. bab askar tu yg best. kalau berani mai2 hehehe

    ReplyDelete
  2. aida tunggu pak-pak sedara.
    dari dulu hingga la skang ni da tua bangka :)
    sebab bila pak-pak sedara dtg dgn cousins, citer lama semua kuar.
    best!!!
    mak abah aida sulung.
    so adik-adik mak abah dtg umah la gitu.
    jadi umah tua...

    ReplyDelete
  3. kalau dh kawen rasa lain.. hehehe
    mesti lebih seronok sbb dpt layan keluarga MIL

    ReplyDelete
  4. Senang tak yah gaduh2 balik raya kan...

    ReplyDelete
  5. Samalah kita..kawin org dkt nie mmg xdan nak tgu kengkawan dtg..kejap umah nie..kejap lg da nk kena blk umah sana..hehe..

    ReplyDelete
  6. betul tu kakk.
    padahal hati nk sangt bjumpa mmber mmber sklh kan.tp apakan daya memasing ada tanggungjawab.
    mcm saya lagi la cuti x lama mana.nk bahagi ,2 negeri.kalau sorng utra sorg selatan blh la buat sistem giliran.ini udah sehaluan, balik kedua duanya walaupin berbeza negeri..

    ReplyDelete
  7. kawen dgn orang dekat payah jugak. nak bahagi rumah tu. lagi letih. mcm kakak dgn abg ipar lah. arini rumah sini besok rumah sana. letih atas jalan je. balik dah la jauh. yg jauh ni senang. raya pertama rumah mertua. selebihnya rumah kira. sebab mertua dekat sini je nak balik bebila pun senang. ipoh jauh nak balik makan modal lagi hewhewhew

    ReplyDelete
  8. kalu macam saya..mmg kena ikut turn.. tahun ni turn suami..tahun depan turn kampung saya.. sebab mmg jauh.. Sabah dan Pahang.. kne la berbudget-2 kalu nak balik kedua kampung .. tapi apapun kemeriahan raya zaman bujang dulu seronok kan...

    ReplyDelete
  9. Assalam zai,
    iols besnya tetiap tahun buat jugak open house
    walopun idak la besor mana pun
    tapi buat jugak makan2 sket
    tapi thn ni tak sempat sob3

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers