#Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015 | Bajet Raya

2:51 PM

Assalamualaikum
 
Meneruskan #Cabaran20Hari Raya/Puasa 2015 untuk semalam.Aqil demam semalam so tertangguh satu entri.Takpa...satgi entri kuaq bertingkat-tingkat.
 
 
Bajet raya saya dari zaman bujang sampai la sekarang dah ada anak tak banyak.Ala kadar ja.
Cukup la sekadar dapat beli baju raya murah-murah 2 pasang, tudung 2 helai, kasut raya dan 2 3 jenis kuih raya.Pastu siap-siap dalam sampul RM10 untuk 13 orang anak sedara dan RM50 untuk mak...gitu.
 
Untuk mak sebelum-sebelum ni saya tak pernah bagi baju raya sebab tiap tahun mak dah ada 7 pasang baju raya pemberian kakak-kakak ipar dan sepupu.Saya cuma beli kelengkapan untuk raya contohnya set gelas baru, set cadar, cat rumah ....camtu.
 
Sekarang bila dah kawen ni bajet kelengkapan raya mak saya tarik untuk baju anak.Kuih raya macam biasa tetap beli untuk mak.Sejak kawen gak saya belikan baju raya untuk mak sebab belikan mertua baju raya so nak sama adil kena belikan untuk mak juga.
Bab kelengkapan rumah mak adik bongsu saya plak ambil alih sejak dia dah bekerja.
 
Kalau di kira-kira banyak gak la bajet yang di guna tapi baju raya anak dan saya beli sikit-sikit dari sebelum GST lagi so tak terasa la sangat duit kuar laju ja macam air paip.Bila dah start puasa cuma prepare sikit-sikit ja.
 
 

You Might Also Like

9 apa kata anda?

  1. Hmm.. banyak gak bajet kena keluarkan..

    ReplyDelete
  2. huuu kami tak beli apa pun kak zai. pakai hat mana ada ja

    ReplyDelete
  3. Setuju.. kalau beli untuk mak sendiri, mesti belikan juga untuk mak mertua.. baru adil.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Zumal tak pernah pun lagi bagi duit raya kat family. Haha...

    ReplyDelete
  5. hehehe CT ada selai baru.. haha baru ? ye sebab slalu at least 3 pasang.. tp kan sejak
    makin tua ni mcm x trasa sngt la.. baju bru akan ada tp xdela bria sngt dah..

    ReplyDelete
  6. Assalam zai,
    bajet adalah penting kan3
    kang lariiiiiiiiiiii he3

    ReplyDelete
  7. kan kita ni kalau dah kawen mesti teringat nak beli kat mak sendiri. kena beli jugak sekali tuk mil haihhhh

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers