#Cabaran20Hari Puasa/Raya | Pengalaman Main Mercun Masa Raya

12:50 PM

Assalamualaikum
 
Hai semua.Wat apa?
Mesti hari ni yang perempuan bizi kat dapur.Yang lelaki wat apa plak?
Tolong-tolang la kemas rumah apa yang patut ye.Tak pon jadi pengasuh anak/anak sedara pon dah kira ok dah.
 
Yeaaayyyy....#Cabaran20Hari yang terakhir.Leganya.
Kalau tak dok pikiaq nak kena karang itu ini takut lupa.
 
 
Hari ni #Cabaran20Hari tentang pengalaman main mercun masa raya.
 
Pengalaman main mercun takda la banyak mana.Eh...kita kan perempuan so arwah ayah jaga sikit bab-bab mercun ni.Jaga la...anak perempuan sorang tu ja...mana tak jaga.
Selalu rasa kecik ati sebab abang-abang dapat main mercun.Kita ni walau dah besar sikit asik main bunga api ja.Sedih tau.
Setakat main mercun roket boh lidi dalam botol pastu cucuh sumbu tu biasa dah.Kalau mercun yang kena lempaq-lempaq...harapan la nak main.
 
Satu hari tu arwah ayah gerak bangun dalam pukul 3 pagi.Ingatkan nak buat apa.Rupa-rupanya arwah ayah nak bagi main mercun sesambil di pantau arwah ayah.
Seronok bukan main masa tu.Nak-nak plak malam 7 likur.Kedengaran bunyi mercun sana sini.
Sebungkus besar pelbagai mercun ada.Dari bunyi macam kentut sampai bunyi macam bom pom pom pom pom(dramatik tak) arwah ayah beli.
Pulun dok lawan dengan kampung sebelah mercun sapa paling kuat.Allah...seronok gila masa tu.
Abes main tidoq pon senyum ja...hahaha...seronok tak abes lagi.
 
Tu je la pengalaman main mercun yang paling best.Bila abang-abang dapat tau mula la dengki...hihihi...Well...i kan taik ulat arwah ayah.Mesti la dapat lebih keistimewaan sikit.
 
Lani pon saya main mercun lagi.Main mercun pop pop aka mercun bawang dengan Aqil...hihihi...
Abahnya beli sampai sekotak tapi abah keja malam.Dah tu sapa yang nak tunggu anak main.
Mama ni jugak yang kena.Takkan nak tunggu ja?Tumpang main la sekali kan....hahahaha...
 
Buat semua... SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...ANDAI ADA SALAH SILAP HARAP DIMAAFI.
 
 

You Might Also Like

4 apa kata anda?

  1. Pengalaman yang best.. Seronok main kul 3 pagi yer.. hehehe...
    La nie main popop lak dengan Aqil.. comel jer..

    ReplyDelete
  2. Assalam zai,
    iols yang slalu teman boboboy maen pop pop ayah dia la
    he3

    ReplyDelete
  3. Pengalaman yang best arwah ayah zai turut Serra tengok hihihi

    ReplyDelete
  4. hihihihihi anak dara sorg la katakan ye tak. mesti masa tu arwah ayah kak zai takut abang2 nyakat adik pi bling mercun kat adik perempuan yang sorg tu hihihihi

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers