#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 | Menu Wajib Pagi Raya

1:50 PM

 Assalamualaikum
 
Fuh...fuh..fuh...#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 lagi berapa hari dah nak abes dah.
Kena setelkan cepat-cepat ni.Kang dah cuti raya takut terlupa abes segala.Almaklum la bizi kat dapur plak.
 
 
Kali ni #Cabaran20Hari nak tau menu wajib pagi raya.
 
Ehem...menu wajib dah tentu-tentu la ketupat palas.
Yang ni memang wajib ada.Kalau takda hilang seri pagi raya tu.
 
 
Rendang tu opkoz la kena ada.
 
Menu sampingan kadang-kadang ada kadang-kadang takda.
Penah buat soto, lontong, bihun goreng...hat biasa-biasa ja.
Selalunya raya pertama kami akan ziarah rumah mak-mak sedara dan jiran so dapur tak berasap.
 
Raya ke-2 baru la menu hebat sikit.Kadang-kadang masak nasi tomato segala dan bihun sup...
Eh...mai la rumah raya nanti tapi wasap dulu na takut saya takda kat rumah.Ronda merata...hihihihi...
 

You Might Also Like

9 apa kata anda?

  1. Mak mertua sha pun suka wat ketupat palas nie.. pastu makan ngn rendang kerang... pergh!!!

    ReplyDelete
  2. betul tu !!! CT setuju.. kalo kat utara ni x ada ketupat daun palas memang tak sah..!! kg ada dua satu utara satu slatan.. kalo kat slatan mmg seksa nak cari.. hehehe.. harapnya tok buatla ktupat thun ni.. makan saja ngan ikan masin pun jadi hehehe..

    ReplyDelete
  3. ketupat palas cicah gula sira. sedapnyaaaaa

    ReplyDelete
  4. balik kampung esk nak mkan banyak2 ketupat nie

    ReplyDelete
  5. Memang wajib hat ni.. and lawan dia...

    ReplyDelete
  6. aida first time kenal ketupat palas ialah dari roommate masa matrik.
    di org kedah :)
    terbaik... i like it so much!

    ReplyDelete
  7. Assalam zai,
    he3
    peminat pulut kata ko he3

    ReplyDelete
  8. ekin ketupat palas kurang sikit mkn. abg n MIL suka sangat mkn ni raya aritu mak cik abg buat diaorg salam mkn

    ReplyDelete
  9. kalau ktorg kat sana lemang. takde lemang rasa mcm tak raya je sobssss

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers