Makan-makan anak menantu cucu tok Besah

9:04 PM

Assalamualaikum

Cerita basi lagi hari ni.Maaf sesangat...hihihi...

Sabtu lepas memang dah plan dengan mak nak masak-masak.
Mak nak jemput anak menantu cucu mai makan kenduri sambut posa kaedahnya.
Kebetulan Iskandar pon balik dari tahfiz so boleh la baca doa sikit.

Chef utama sepatutnya mama Aqil tapi boleh plak anak buat perangai.Merap dok runtun kaki mama dia ja so tak dapat la nak masak-masak.
Saya sempat masak nasi ja.Yang lelain semua kak ipar masak...hihihi....

Aqil sebenarnya ok ja tapi masa sampai pagi tu dia terkejut bila kakak-kakak dan abang sepupu dia kerumun dia.Terus terkejut.Terus merap takmau dok bawah.Nak kena dukung ja.
Kalau ringan takpa...ni dah macam 14 kilo dah rasanya.

Sebetulnya masak nasi arab pastu nak wat air asam untuk cicah daging dan kuah kari daging ja.Sekali siap ada sayur,ayam masak merah,buah dan ayam goreng(takdak dalam gambar).
Alhamdulillah...rezeki melimpah-limpah.Nasi nampak macam sikit tapi cukup plak 16 orang makan.Macam pelik tapi tu yang jadi.


Sebelum ni sepeket beras nasi arab kami makan 6 orang ni 2 paket boleh makan 16 orang.Berkat kenduri kot?

Lepas makan santai sat.Cuaca panas.Rumah tok Besah bumbung zink ja so baju toksah cakap la.Lencun.


Ni la sepupu Aqil si Izara yang muka depa ada iras-iras tu.Tapi sekarang Izara dah kurus.Dah kurang makan.Kak Izara umur 2 tahun lebih dah.


Petang sikit adik aka paksu belanja kepci plak.Waaaa....rezeki...rezeki...Budak-budak suka la kepci.Eh...orang tua pon suka la.


Malam paksu belanja plak satay untuk mak sebab mak tak makan ayam aka kepci petang tadi.
Yang untungnya saya la sebab tak balik.
Kenyang satu hari makan ja kejanya pastu dok susah ati awat badan makin gemuk....hikhikhik....

You Might Also Like

8 apa kata anda?

  1. nak berdukung tu jenuh bukan ringan hahaha. ila kalau dukung qayyim mau sesak dada. tapi merap sat ja kot kan? aqilkan hero. anak koi besaq depa makan macam biasa tapi main banyak kot kak zai tu yg seroh. comel betul izara. ummi amik sikit ek senyum maneh tu. hehehehe.

    ReplyDelete
  2. bestnye dpt makan besar hehe
    biasalah ada anak kecik ni..mmg xleh nak wat ape lau merap je

    ReplyDelete
  3. TKEJUT TAU TGK IZARA TU...MMG SBIJIK AQIL

    ReplyDelete
  4. jgn tnya org lain knapa bdn dh naik.hihi
    alhamdulillah.seronokkan buat mkn mkn kumpul adik beradik syiokk

    ReplyDelete
  5. Assalam zai,
    haaaaaaammboooiiiiiiiii aqil
    bertingkek2 badan seksi meksi yer :)
    gigit baru tau :P he3

    ReplyDelete
  6. sekampit beras besar campur beras kecik!!!!

    ekekekekekeeke

    syok makan ramai2 adik badik kan, makan rebut2 tapi bestttttt

    ReplyDelete
  7. seronok lepak family cengginilah kan.. makan kita ingt sikit pun cukup dan kenyang..

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers