#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 | Resepi Hidangan Sahur

11:09 PM

Assalamualaikum
 
Kembali lagi menyahut #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 yang ke-3.
 
 
Resepi hidangan sahur paling ringkas.
 
Kalau diikutkan hidangan sahur saya yang paling ringkas dah semestinya Nestum Oat dan kurma ja tapi dah nak resepi takkan nak bagi cecara bancuh nestum kotkan?
Agak-agak la....hahaha...
Yang tu budak sekolah pon boleh buat.
 
Untuk resepi sahur paling ringkas #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 saya ialah udang goreng kunyit.
 
 
Bahan-bahannya :-
-Udang
-Bawang besar
-Bawang putih
-Cili padi
-Tomato
-Minyak masak
-Garam
 
Cara memasak :-
Panaskan minyak.
Tumis bawang putih.
Masukkan udang, serbuk kunyit, tomato, cili padi, garam dan bawang besar.
Masak dalam 5 minit dan siap.
 
Haaa...cepat...mudah dan lazat...hahahaha....yang penting NO MSG ok :)
 

You Might Also Like

8 apa kata anda?

  1. Baru plan nk masak udang masak kunyit utk sahur nanti..:)

    ReplyDelete
  2. ini macam tak ringkas ja hehehe (banyak plak bunyi)
    menu macam ni menaikkan selera ketika sahur

    ReplyDelete
  3. kak zaiiii terliurrrr hahahahaha

    ReplyDelete
  4. Assalam zai,
    iols kat rumah pun tak pernah guna MSG itu

    ReplyDelete
  5. menarik.
    ringkas.
    semlm aida blurrr nak masak pe udang 10 ekor.
    akhir nyer masak dgn sayur pak choy :)

    ReplyDelete
  6. sedap tengok udang tu lama dah tak makan udang ni tertiba terliur nk mkn

    ReplyDelete
  7. Bestnya..sha pun suka mkn nie..tp x buh kacang panjang..

    ReplyDelete
  8. udang sedap............tp jenuh laaa nk kopek utk si kecik Zaryth yg memg antu Udang

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers