Anugerah | Mana datang perangai macam ni

12:53 PM

Assalamualaikum
 
Saya tak tau la start dari berapa bulan Muhammad Aqil Najmi dah mula paham bila saya membebel marah dan pandai merajuk.
Aduhhhh...lupa la plak.
Rasanya tak penah lagi dok cerita bab-bab dia merajuk ni.
 
Kadang tu bukan la marah teruk-teruk pon cuma kata
''Amboiiii...besa ni.Mama cakap jangan main kat TV adik main jugak.''
 
Tapi dia punya rajuk serupa apa ja.Kalau kat rumah selalu la boleh tengok Aqil akan lari pi ngadap dinding pastu berdiri keras sambil tunduk.Selagi tak panggil pujuk selagi tu la dia berdiri kat dinding tu.
 
Kadang tu dia tengah duduk kena marah/usik-usik acah-acah ja pon dok keras tang situ la sambil tunduk.
 
Yang ni hari Sabtu lepas.Dia main henpon paksu so kena marah la dengan paksu.Bukan marah apa pon.Paksu cuma cakap
''Sapa tadi main henpon paksu?Amboi...pandai dah dok main henpon orang ni.''
 
Ha...berdiri la dia kat situ.Tunduk tu bukan tunduk saja.Sambil tunduk ekor mata tu dok jeling ja kat Paksu dia pastu mulut tu dok buat buih-buih air liur.
Selagi saya tak panggil pujuk berdiri la kat situ.
 
 
Naseb la juga Aqil bukan jenis kena marah guling-guling marah kita balik menangis-nangis.Cuma kadang tak paham...mai mana perangai sopan macam ni...hihihi...

You Might Also Like

20 apa kata anda?

  1. samalah dengan anak saya..
    X boleh ditegur..
    Merajuknya.. aduhai... hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi...tu la...slagi x pujuk dok keras cmtu la

      Delete
  2. Alolololooo comelnyer tunduk gitu, nampak cam bersalah je kan... :)

    Biasala budak2 umur gini diorang dah faham, mudah nak sentap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tau dia salah la tu yg tnduk lagutu...hihihi

      Delete
  3. samalah ngan ank saya....kuat menjawab....siap wrestling mama dia...

    ReplyDelete
  4. ala sopannya dia merajuk...kalau thaqif sondol lantai terus wat2 nangis, kita buat xtau sat g dia sendirik datang sondol ibu lak

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...sopan camni mcm x caya je kan.tu x tgk mrajuk pi kt dinding

      Delete
  5. Ehhh mcm sepesennn jek dengan baby boy saya bila merajuk, hihi.

    Jemput blogwalking ke kedai online saya pula sambil cuci-cuci mata sampai jadi bling-bling, hihi

    ReplyDelete
  6. hahahaha,. comelnya dia merajuk.. hehehehe

    ReplyDelete
  7. subhanallah....aqil oiii gaya brdiri tu amboiii sangatttt omeyyyyy aih

    ReplyDelete
  8. comeynya merajuk klu abg qayyim kna marah dia sebek ja hehe. best buli ank sendiri ni kan hahaha

    ReplyDelete
  9. Assalam zai,
    sob3
    sedeh hokeyh nengok qil majuk soper itu
    tersentuh di lubuk hati la tuuuuuuuuuuu
    sob3

    ReplyDelete
  10. Alolo siannya dia
    Sy suka usik rania
    Kalau panggil "ayah.."
    Komfirm sebek , pastures teriak.. Meleleh ayaq mata. Adoii

    ReplyDelete
  11. hati tisu takpeeeeeee, kalau hati batu jenuhhhhh hihihihihi

    uwais dia klu kena marah terus tekup muka atas lantai. kalau kt luar tutup muka dengan tangan

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers