Kenduri lagi | Bertemu kawan lama

4:14 PM

Assalamualaikum
 
Sabtu Ahad memenuhi walimah sedara mara.
Sabtu tu takda kenduri pon.
Malam sebelum tu dok berbalas komen kat FB dengan kawan lama dari Kolumpo.
Dia balik dari Langkawi singgah di Penang dulu so ajak jumpa esoknya tapi tak bagitau bila dan tempat.
Bangun pagi tengok FB takda balasan so ingat dia bizi.Suami plak ajak balik Lunas so siap-siap ala kadar nak balik umah mertua je pon.
 
Tup tup dalam keta tengok dia balas soh datang Ixora Height Appartment(rumah kakak member).Cakap kat suami terus pi sana.Bila dah sampai sembang-sembang dengan mak dan kakak dia depa ajak pi makan kenduri adik ipar kakak dia hari ni.
Allah....dah la pakai tak semenggah mana nak pi kenduri pulak?
Nak tolak kawan.Dah lama tak jumpa so ON je la.
Kenduri bertempat di RECSAM Penang.
 
 
 
Buat dalam dewan.Meriah jugak majlisnya walaupon side lelaki.
Dapat goodie bag dapat juga bunga telur.Jarang dah orang nak bagi bunga telur kat semua orang.
 
 
 Nasi dia sedap.Saya suka daging masak hitam tu.Memang sedap.Terangkat.
 
 
Yang ni pon saya suka.Dok ulang ambik padahal banyak lagi kuih lain dan bubur.
 
 
 Tengok la budak ni.Pakai baju biasa-biasa je la sebab ingat nak balik rumah tok tapi terlepas sampai Penang plak.Siap pi kenduri bagai -___________-
Dia dah taknak orang dukung atau pegang.Nak jalan merata.So saya biar je lepas camtu.Sat-sat orang ni dukung sat-sat orang tu dukung.
 
 
Tengok la gaya orang Penang pi kenduri....wuuuuu....Pakai t-shirt labuh dan kain ja.Mekap apa pon tak.Menangis mak mertua tengok menantu dia pi kenduri camni...hikhikhik....
 
Kami
 Dia kawan yang paling sempoi.Tak belajar pon tapi tiap semester dapat anugerah dekan.Hoi...kau makan apa ek?Rasanya kita makan benda yang sama...dok umah sama-sama...pi kelas sama-sama apasal kau pandai sangat ek?
Dedulu zaman remaja saya duduk kat rumah mak dia.Mak dia dah macam mak saya.Duduk tak bayar apa-apa pon cuma pepandai la bawa diri kat umah orang.Buat la keja apa yang patut.Masak ke...sidai baju...lipat baju.
 
Balik dari kenduri tala ke umah mertua.Aqil terus lena kat kusi sebelah.Saya dok belakang la biar dia kena ekon so sedap sikit nak tido.
 
 
 
Ahad plak pi kenduri umah sepupu anak arwah pak long saya.Side lelaki gak.
Wat majlis arwah biasa-biasa ja tapi macam biasa la mama Aqil ni kadang ja rajin nak snap gambar kenduri...hihihi...
Gambar anak banyak la sebelum pi kenduri tu.
 
 Masa dalam keta paksa Aqil duduk belakang dengan Tok Besah.
Yela...dok depan asik nak tekan itu ini....hai la...tu yang masam mencuka ja muka dia tu.
 
 
Kat umah kenduri dah taknak duduk diam.Nak jalan sana sini.Macam terer dah jalan laju-laju.
 
 
Ni sebelum pi kenduri.Paksu halakan kamera dan-dan la senyum gaya dia.
 
 
Yang ni bajet comey tapi gambaq gegaq la pulak.
 
 
Balik umah godek-godek goodie bag umah sepupu.
 
 
Sekali dapat coklat udang ni la tapi pakaging dah lain dah.Dulu pakaging biasa ja.Lama gila kot tak makan cekelat udang ni.Masa zaman sekolah rendah cekelat ni femes la.
 
 
Ni yang sonok godek goodie bag kenduri.kadang benda yang dah lama tak jumpa timboi balik.
 
 

You Might Also Like

8 apa kata anda?

  1. yeay aqil dah nampak big boy sangat dah...dah abang-abang sangat dah...he he he... masa kenduri nilah jumpa yang lama dah tak jumpa...bagus sebenarnya kenduri ni...

    ReplyDelete
  2. saya baru2 ni ada hadir satu kenduri kahwin seorang kawan... banyak saya lihat hal hal adat lama yg dah tak dibuat... yg menghairankan saya... begitu lama tetamu datang bertandang, bila datang pengantin dengan grand kemain di atas pelamin yg grand juga tapi tak sampai 10 minit atas pelamin... hmmm?? takder apa2 yg boleh dibuat ke nak melamakan pengantin atas pelamin? doa ker? renjis mawar ker? hmmm entah lah...

    saja satu perkongsian

    ReplyDelete
  3. @najib, pengantin dah lapar kot he he he

    bestkan sekali sekala jumpa kawan lama.

    ReplyDelete
  4. @najib, pengantin dah lapar kot he he he

    bestkan sekali sekala jumpa kawan lama.

    ReplyDelete
  5. amboi aqil...
    geram tgk pipi dia aih

    ReplyDelete
  6. legaaaaa hati tengok anak tertido letih kan kak zai. kami dulu kalau tidokan anak dalam kereta mesti meriba. sekarang tak mampu dah. baringkan dia mcm Aqil tu kira duduk belakang hihihihi

    kalau pi kenduri belah kampung biasanya jumpa la goodies tradisional ni. memang payah nak jumpa skang huuuu

    ReplyDelete
  7. Aqil..dh mcm budak setahun lebih hehe...besaq dh

    Haa..baru ni dok teringin gak coklat udang ni..susah la nk jumpa uhuk2

    ReplyDelete
  8. malu wehh
    ko bwk kuar gmbr aku yg sado tu..
    grrrr
    miss u nab
    nnt aku mai umah akak aku
    aku pgil hang dtg lg nooo

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers