Cabaran 30 hari | Hari ke-9 #5 Lelaki Yang Menarik Perhatian Anda

2:36 PM

Assalamualaikum
 
Meneruskan cabaran di hari ke-9.
Phewwww....depa tanya bab lelaki plak dah.Jenuh nak jawab ni.
 
Semua orang impikan lelaki yang macho...handsome...bergaya...kaya tapi tu untuk orang yang benar-benar bertuah jela leh dapat full pakage camtu.Hat biasa-biasa cam saya ni boleh berangan je la kan.#sedar diri tapi kalau dapat kita bersyukur sangat-sangat =)
 
Tapi kalau setakat ada semua-semua tu...tapi kaki pompuan, kaki minum, kaki pukul pon watpa gakkan?
 
Alhamdulillah...setakat ni lelaki dalam hidup saya sekarang ni berjaya menarik perhatian saya walaupon beliau bukan dikalangan yang di atas tu.Tak hensem...tak pandai bergaya tapi ada yang lainnya.

1-Hormat orang tua
Memang ini yang saya nakkan.Takut-takut gak dapat yang sombong tak bertempat.Yang takleh masuk dengan family atau sedara kita.

2-Rajin keja
Beliau memang rajin keja sampaikan takda masa sangat untuk saya dan Aqil.Tapi takpe....cari duit untuk saya dan anak jugakkan?

3-Beragama
Nak dapat yang alim ulamak memang 1 dalam 1000 la tapi janji ada asas agama.Ikut perintah Allah...tinggal apa yang di larang sudah cukup buat saya bersyukur.Selepas pada tu kita sama-sama belajar untuk melengkapkan apa yang kurang.

4-Bertanggungjawab
Alhamdulillah beliau masih menunaikan semua tanggungjawabnya yang wajib di pikul untuk saya, Aqil dan juga ibu bapanya.

5-Sedikit lawak + sedikit romantik
Suami saya tegas dan serius orangnya.Pahtu tak romantik tapi naseb la beliau ada juga sedikit sifat lawak yang kengkadang 'eh...eh...dia boleh melawak pulak?' hahaha...
Bab romantik memang payah nak nampak tapi bila dia wat kejutan...terharu gak la...hihihi....


5 je kan?Kalau 10 nak kena pikir lagi..hahaha...
Kalau saya belum berkahwin 5 ciri tu mesti la ada kat seseorang lelaki.Takmau la hensem sangat kang susah nak jaga.Nak-nak plak kita ni biasa-biasa ja orangnya.

You Might Also Like

5 apa kata anda?

  1. Biarlah hensem di mata kita je zai. Bahaya kalau hensem di mata wanita-wanita lain di luar sana.. Hihi. Apapun,semoga dikurniakan keluarga yang sakinah dan bahagia selamanya :)

    ReplyDelete
  2. Semua item tu kita setuju... memang itu yg wajib ada sebenarnya... rupa paras tu extra jer... :)

    ReplyDelete
  3. teringin nak buat, tapi kena cari masa pulak utk mengarang ni heheehheeh

    ReplyDelete
  4. Tahniah Zai dapat suami yg diidamkan...
    Walau tak sesempurna mana tp alhamdulilah sempurna dimata kitakan dah cukuo kan Zai...

    ReplyDelete
  5. janji mampu jaga kita dgn anak, jaga rumahtangga, jaga Allah itu dah cukup baik kan kak zai

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers