Cabaran 30 hari | Hari ke-7 #Sejauh Mana Pendidikan Itu Penting Bagi Anda

11:58 AM

Assalamualaikum
 
Hari ni meneruskan cabaran hari ke-7.Cabaran hari ni agak berat bagi saya.Tak pandai nak karang tapi kita cite serba ringkas je la ye.Takmo cite berat-berat sangat.Malas nak pikir...hahahaha...
 
 
 
 
Sejauh mana pendidikan itu penting bagi saya?
 
Bagi saya pendidikan itu penting untuk zaman serba moden dan mencabar ni.
 
Adik-adik semua...pendidikan zaman sekarang ni memang penting ye.Nak hidup senang kena ada pendidikan yang tinggi baru la dapat keja best sikit.Bila keja best gaji pon best jugak la.
Nak senang buat la bisnes???Nak berbisnes pon kena ada ilmu gak.Bukan main aci redah je.
 
Kalau takat gaji sikit-sikit camna nak beli rumah, keta, baju handbeg memahai.Nak makan pon asik sesak ja.Camna nak kawen grand-grand kalau duit takda?Camna nak pi honeymoon honeydew kat obesi nanti kalau takda duit.Pssstttt....kawen wat wajib-wajib sudah la.Kang wat grand-grand jadi riak dan membazir plak :p
 
Kawen pinjam bank?Nak pinjam bank pon tengok gaji juga ye.Kalau gaji ciput mintak maap lerrrr tapi akak bukan soh kawen pinjam bank pong.Dah gaji banyak...kumpul la sendiri...hahahaha....
 
Tapikan kalau ada ilmu dunia yang tinggi tapi ilmu akhirat taktau lansung pon payah jugak.Kena selarikan kedua-duanya.Yela....kang dah pandai...keja best-best...dah senang takda ilmu agama di dada boleh lupa diri plak.Lupa mak bapak yang sekolahkan kita.Pastu buat-buat lupa nak hulur sepuluh dua kat mak pak.Kang takda ilmu agama di dada jadi kabur mata plak bila orang hulur duit bawah meja.Dah tak pikir haram halalnya.Tak gitu?
 
 

You Might Also Like

3 apa kata anda?

  1. betul tu, sebab tu adik2 kena belajar rerajin sekarang, nanti dah tua takde kesempatan nak mengulang lagi.. kan kan..

    ReplyDelete
  2. yup kena seiring. baru berjaya dunia dan akhirat ;D

    ReplyDelete
  3. Betullah Zai sebagai ibu bapa bagi pendiikan pada anak anak mmg satu tnggungjawqb dan kemestian.....yg penting mereka pada Ilmu

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers