Cabaran 30 hari | Hari ke-11 #Kenangan Lucu Zaman Kanak-kanak

2:56 PM

Assalamualaikum
 
Hari ni hampir terlupa yang ada cabaran nak kena buat.Asik dok sembang dengan mama-mama yang baru masuk keja lepas cuti bersalin.Cite hot...kena la dengar.
 
Kenangan lucu zaman kanak-kanak?
 
Kena kejar dengan anjing serius lucu walaupon agak takut.Dulu kat rumah mak ada sebuah rumah banglo.Sebelum ni Melayu yang tinggal tapi lepas suami dia meninggal dah jual kat Cina.
Cina ni buat kilang teh dan kopi cap kuda terbang.Kalau dah buat kilang mesti la ada anjing.Sebelum-sebelum ni kawan sekampung dah cakap anjing rumah banglo tu garang...suka ligan orang.Eksyen....tak caya kata bohong la anjing tu nak kejar.Dia bukan leh kuar dari pagar tu.
 
Pastu pi berdiri depan pagar rumah banglo dok ejek-ejek anjing tu.Ala...gaya budak dok ejek kawan-kawan bila gaduh la...hihihi...Anjing kat dalam tu dok nyalak-nyalak.Tah macam mana anjing tu boleh terlepas keluar pon taktau.Pakat lari lintang pukang.Time saya naik basikal.Kayuh punya laju tengok belakang anjing tu memang dok kejar saya.
Kayuh...kayuh...kayuh sampai taktau nak pi ke mana dan last-last terjun parit....gedebussss....
Lencun.Anjing tu dok nyalak ja dari atas jalan.Menggigil-gigil ketakutan.Tak lama lepas tu anjing tu pon blah camtu ja.
 
Lepas pada kes tu kawan-kawan ejek kata saya ni pelumba basikal ternama.Bawa basikal dah macam pelesit.Sadissss....cakap besar sangat.Padah la yang dapat....huhuhu...
 
Tapi bila dah besar ni jumpa kawan-kawan dok sembang mesti gelak besar pasai kes ni.Hampeh....jadi bahan la.

You Might Also Like

2 apa kata anda?

  1. Assalam zai...
    nak inform sha da nominate blog zai utk AWARD..
    tolong klik link ni yer :
    http://aryshafayyadh.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html
    sudi2kan la yer..
    TQ

    ReplyDelete
  2. kahkahkahkah. nasib la anjing tu tak terjun parit tu sekali :p

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers