Segmen Puasa & Kueh Raya Pertama

8:22 AM

Assalamualaikum
 
Sebelum nak cuti raya esok moh ler merajinkan diri join segmen raya dari mummy Ann Zack.
Bab raya-raya ni sonok plak nak cite.Nak-nak kalau cite raya dulu-dulu.Kenangan tu.
 
http://macam-macam-ann.blogspot.com/2014/07/segmen-puasa-kueh-raya-pertama.html
 
 
Pengalaman puasa
Saya start puasa masa umo 6 tahun.Tu pon sat buka sat posa.Biasa la budak-budak lagi.Mak ayah pon tak paksa sangat.Tapi yang betul-betul puasa masa 7 tahun.Tu pon boleh plak dok minum air paip masa mandi atau ambik air sembahyang....hihihi...Keluar tandas muka segar bugar ja padahal sebelum tu nak jalan pon dok seret kaki ja.Bab berbuka memang syok.Mak masak sejenis kuih pastu tukar-tukar juadah dengan jiran.Penuh semeja macam-macam kuih.Sekarang nak dapat camtu?Takda la kot.Kalau kat umah mak still ada lagi la.
 
Kuih raya pertama
Tak pandai nak buat kuih raya ni.Kalau masak lauk-lauk ok la.Dulu kecik-kecik setakat tolong mak gentel dan bakar biskut mazola adala.Pastu dah sekolah menengah masuk asrama tak sempat nak buat kuih raya bagai.Abes SPM sempat la belajar kuih tart gulung dan biskut makmur.Nak kata terer buat?Idok la.Tiap kali nak buat tiap kali tu la tanya mak 'lepas ni masuk apa' 'betul ke sukatan ni'...ha...gitu.Ni pon mak dok tanya bila nak buat tart dan biskut makmur.Harap-harap esok ROH RAJIN meresap dalam diri....hihihi..
 
Kalau korang nak join segmen ni klik banner kat atas tu ek.Sempat lagi nak join sebelum cuti raya ni.

You Might Also Like

14 apa kata anda?

  1. Terima kasih Zai sudi buat segmen mummy ni..

    Semoga diberkati dan ada tuahnya nanti.

    ReplyDelete
  2. o0o0 puasa yangyok yer zai hihi

    ReplyDelete
  3. Mummy Ann...sama2.moga2 btuah la...hik3

    ReplyDelete
  4. Siti...errr...errr...posa yangyok bgn pg buka periuk :p

    ReplyDelete
  5. singgah dari segmen yan sama

    http://khudri2337.blogspot.com/2014/07/segmen-puasa-kueh-raya-pertama.html

    ReplyDelete
  6. Selamat bersegmen..All the best kak.. :)

    ReplyDelete
  7. singgah dari segmen yang sama, baca cerita rakan se segmen... selamat hari raya

    ReplyDelete
  8. sama la kita kak zai. pose masa kecik duk minum air paip dalam blik air. pastu sedut air dalam botol peti ais sikit. kalau byk tkut kantoi hahahaha

    ReplyDelete
  9. kita mmg cerdikkan kira...hahahaha

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers