Anugerah | Bila dapat mainan besar

2:34 PM

Assalamualaikum

Dua hari ngasuh Aqil sendirian.Biasa la Sabtu Ahad...suami keja saya cuti.Tapi takpa.Sejak ada si kecik bambam ni tak kisah sangat dah suami keja hari apa sebab boleh dok main dan kelebek anak.Kalau tak mati kutu dok umah sensorang.Agak-agak boring saya balik umah tok Besah.Nak lagi best saya pi ronda Tesco, Jusco dan Pasific sorang-sorang...hihihi...

Gelagat Aqil bila dapat mainan besar camni la.Bangun pagi belek keta.Pas mandi belek keta.Boleh kata tiap masa nak belek keta dia ni.


Tahap ciwi tak boleh tahan.Yela...sebelum-sebelum ni mainan kecik-kecik.Takat bola, keta mainan kecik, ketapi apala sangat.Bila dapat hat besar dok belek benda tu la selagi tak jemu.


Siang hari memang kena buka pintu.Aqil akan merangkak ke pintu dan tampar-tampar.Tau dah isyarat dia tu.Suruh bukakan pintu.Bila dah buka pintu dia tolak keta mainan dia kat sana.Main kat situ sensorang pon takpa.Kalau dulu mama kena ada sebelah.Kalau takda menangis konon mama tinggal dia.Sekarang tak lagi.Lega...boleh mama wat keja dan rehat cepat sikit.


Tengahari macam biasa masakkan bubur Aqil.Harini gabungan 
BERAS + STOK DAGING + BUNGA KOBIS + CAROT + LABU MANIS + MASHED POTATO



Sat ja makan dah licin.Alhamdulillah...Aqil suka.Saja tambah mashed potato tak sangka Aqil suka.


Sonok bila tengok anak suka makan.Lagi suka mama nak masak.



#DOK PIKIR NAK MASAK APA PLAK BERBUKA NANTI.BLURRRR....

You Might Also Like

10 apa kata anda?

  1. alahai comelnyaaa aqil ni.. suka anak makan kan..lg semangat ibunya nak masak

    ReplyDelete
  2. Happy yer aqil..oklah tu berbaloi bapaknye beli hihi

    ReplyDelete
  3. kan kak zai bila tgk depa makan seronok sampai habis kita lagi seronok nak masak nak bagi hihihihi

    hahahahaha sama dgn uwais kalau dapat benda baru. kelebek hat tueeeeee je hihihi

    ReplyDelete
  4. azizah...hihihi...tu la.lg dia suka mkn lg smgt nk msk

    ReplyDelete
  5. Siti...Aqil tu manjang hepi ja..

    ReplyDelete
  6. kiera...aqil klau suap lmbt ckit ja trus paut k.zai bdiri.tu tnda mknn dia sedap sgt smpai dok mnta cpt2

    ReplyDelete
  7. Anak N masa 9 bulan dulu camni la sihatnya.. geram tengok chubby rasa macam nak cubit-cubit

    ReplyDelete
  8. woh...igt nadia xda anak lg...hihihi

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers