Anugerah | Aqil Najmi 9 bulan

9:38 AM

Assalamualaikum
 
Alhamdulillah....Aqil Najmi dah masuk 9 bulan hari ni.Dah pandai macam-macam benda dan panjang akal.Dah pandai merajuk dan pandai bebai bila tak dapat apa yang dia nak.Kenkadang tu saja la ngusik dia terus nangis bebai.
 
 
Dah makin stabil duduk.Takda nak terbalik kiri kanan dah.Tu sebab mama dia selamber ja letak kat baby chair kat kedai makan dan dudukkan dia atas trolly.Dah yakin berdiri sambil pegang sebelah tangan.Kenkadang tu berdiri sambil lepas tangan sebelah dan angkat kaki sebelah.Dah boleh berdiri pastu duduk bertinggung dan berdiri balik.Makin laju merangkak dan 'mengemas' barang.Bab ni serah kat dia.Penat mama dia dok ligan.Rumah tak besar so sat-sat ke dapur...sat-sat ke bilik.
 
Dah pandai main sendiri.Takyah nak teman-teman bagai dah.Kalau tak mama kena ada depan mata baru nak main.Kalau abah marah Aqil akan datang kat saya sebut macam nak nangis ammaaaaa.
Dah pandai isap air guna straw jugak.Senang sikit keja mama ni.Kadang bagi guna gelas minum mesti tumpah.Kalau suap guna sudu dia tak berapa suka so beli bekas air ni dan ajar dia minum.Time kita berbuka dan sahur dia pon sibuk nak makan sama.Umpan dengan bekas air ni tenang sikit la.Kalau tak asik berdiri pegang bahu mama suruh suap dia makan.
 
 
Cuma dah 9 bulan ni Aqil masih belum ada gigi.Gusi dah keras tapi gigi tak nampak bayang pon.Asal ke mana ja mesti orang tanya berapa bulan? gigi takda lagi ka? budak lain 5 bulan dah ada gigi
 
Takpe la gigi lambat tumbuh janji Aqil cepat merangkak meragas bagai.Kalau ada gigi nanti dia ngap mama dia ni plak...hahaha...
Takda gigi ni kena ngap dengan gusi keras tu pon sakit.Kalau ada gigi mesti lagi sakit...hihihihi...
 
Buat anak mama abah Aqil Najmi, membesar dengan sihat ya sayang.Jangan nakal-nakal.Jadi anak yang mendengar kata dan jadi anak yang soleh ye sayang.
 

You Might Also Like

20 apa kata anda?

  1. haha..tak sangka lak gigit gan gusi pun rasa sakit gak

    ReplyDelete
  2. betoi betoi. lambat dapat gigi lambat la kita kena ngap dgn dorg hahaha. jahat kita ni kan kak zai :p

    ReplyDelete
  3. xper zai..setiap anak progress dia memang berbeza..enjoy the precious moment..diorang ni sat ja nnt tgk2 dah besaq

    ReplyDelete
  4. ct Noraishah...gigit tang tutttttt...tu yg sakit...hahahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha kiera...mmg ja'at pk cmtu

    ReplyDelete
  6. siti...hihihi...ni pon dh rs rindu nk jaga dia ms baru2 lahir

    ReplyDelete
  7. GKSB...senyum mau maneh kan...hihihi

    ReplyDelete
  8. owh...tagline baru ke cik anggur

    ReplyDelete
  9. anak saya setahun baru reti nak hisap straw hik hik hik

    ReplyDelete
  10. cik nur singgah & follow sini..
    alololo comelnya adik aqil nie ^-^

    ReplyDelete
  11. yeke nurul?hihihi...sj la acah2 dia isap straw tgk boleh trus bg minum guna straw

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers