Alkisah pulut inti

8:54 AM

Assalamualaikum
 
Semalam pertama kalinya saya makan makanan berintikan kelapa parut.Elergik betul saya dengan kelapa parut ni.Tah la pasai apa.
 
Suami la ni semalam ke PARAM beli pulut inti.Mula-mula saya tengok ja pulut inti terus terkeluar
 
Ala...pulut inti.Tak best la.
 
Takmau makan sudah.Satgi abah makan.
 
Hahaha...kecik ati leteeew orang cakap camtu.Bukan tak tau saya ni tak suka yang ada kelapa parut tapi beli jugak.Berbuka dengan karipap sebab tak sempat nak makan.Aqil dok bergantung berdiri kat bahu nak berbuka sama-sama.
 
Pukul 10 camtu repeat makan bila Aqil dah tido.Ada pulut inti buka tengok.Inti dia macam ni la.Halus dan basah-basah.Try makan semulut.
Sedap.
Terus makan sampai habis.
pic enchik google
 
Kalau inti dia seroi dan kasar-kasar camni kompem saya tak makan.
pic enchik google
 
Bukan memilih tapi tahla...takleh diterima tekak.Saya tak makan buah melaka, ketayap (buang inti makan kulit dia ja), kuih lopis, seri ayu, putu piring, pulut panggang (buang inti makan pulut ja), cucur badak dan sewaktu dengannya.
 
Pelikkan?
 
Hahahaha...naseb la suami dapat isteri macam saya.Yang tu tak makan.Yang ni tak makan.Jenuh pilih.

You Might Also Like

19 apa kata anda?

  1. Assalamualaikum kak zai, alaa sedapnya. semua jenis kuih sheila makan. time2 puasa ni la senang nak cari kuih2 camni. hehe kalau tak biasa nampak karipap dengan donut je T______T"

    ReplyDelete
  2. wslm shiela...k.zai suka yg pedas2 ja.manis2 x minat

    ReplyDelete
  3. nasib makan karipap tak buang inti jugak kehkehkeh :p

    Aqil jenis tak rampas pinggan kita takpe la kak zai. blh maaf lagi la. kalau uwais semua dia nak tarik. cawan. pinggan. jenuh tarik tanggan dia. kalau makan bawah lagiiiii dia seronok meneroka. xmai berdiri kt kira. tapi pi rampas semua benda =.=

    ReplyDelete
  4. hahaha..klau buang inti karipap agak2 pelik dak kiera?

    Aqil dia behave lg kt situ.dia cuma mnta suap.smua bnda dia nk mkn

    ReplyDelete
  5. Cik Nur memang suka sangat makan pulut inti..sedapp..tapi yang paling favourite skali pulut inti yang pedas tue..time puasa je baru dapat makan..hihi..

    ReplyDelete
  6. Cahaya Nur...sm la...suka pulut inti sambal.yg tu sedap la

    ReplyDelete
  7. bagus la sebenarnya banyak tak makan.. jimat belanja.. hehehe.. cam saya semua pun suka..

    ReplyDelete
  8. ya Allah kak sebut semua kuih tu semua saya suka tau.hihihi.

    pulut inti pon sedap..
    dh x blh ditrima anak tekak nak buat acaner kan..

    ReplyDelete
  9. kuih feveret abah aida ni.
    yes kalau inti kelapa tu halus and moist ~ sedap!
    anyway, first time landing blog ni. blogwalking pagi ni. salam kenal :-)

    ReplyDelete
  10. hahaha Rai...jimat ye?rs mcm tak ja

    ReplyDelete
  11. tetiba teringin plak pulut inti tu...sebelum ni tk de plak nk makan nya...tgk kak zai post terus trliurrr...iskkkkkk

    ReplyDelete
  12. Qaseh...untung la semua sedap kt mulut Qaseh tu

    ReplyDelete
  13. Zumal...stgi p beli...hahahaha

    ReplyDelete
  14. Aida...kan..klau yg halus n moist sedap

    ReplyDelete
  15. Ala su...camna ni...stgi ptg p cari na

    ReplyDelete
  16. saya suka juga makan tapi kalau dibagi pilihan inti kelapa ke udang..saya pilih udang kekekeke

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers