Alhamdulillah...senangnya dia bersalin

11:05 PM

Assalamualaikum

Pagi-pagi tadi dikhabarkan yang salah seorang kawan tempat keja saya dah pon selamat bersalin baby boy seberat 1.95 kg dalam jam 2 pagi 7/7/14.Alhamdulillah.

Memang dah jangka kawan saya ni akan bersalin awal tapi bukan la seawal minggu ke 35.Masa minggu ke 32 hari tu dia dah pon turun darah.Masuk wad sehari dipantau keadaan macam biasa ja.Darah pon berhenti tapi dokte dah cucuk ubat matangkan paru-paru.Dokte dah explain maybe dia akan bersalin pada minggu ke 36 jika check-up pada 8/7/14 tunjukkan sintom yang negative.

Tup tup pagi tadi dalam jam 1 pagi kawan saya turun darah sekali lagi.Taknak jadi macam anak yang sebelum ni terbersalin kat rumah terus laju-laju suami dia antar ke hospital.Sampai hospital dah buka 5 cm.Tak sampai setengah jam terus bersalin.Subhanallah...hebat aturan Allah pada dia.

Katanya tak sakit sangat.Rasa macam sembelit ja masa nak kuar memula tu dan yang bestnya dia tak kena jahit walau sejarum pon.Syoknya.....Kalau saya la bersalin senang macam ni rasanya sekarang dah ada yang no. 2 dalam perut kot...hihihi...

Buat Fieda dan Jamil...tahniah atas kelahiran baby boy ni.Moga baby boy ni jadi anak yang soleh.



#SYOKNYA DENGAR ORANG SENANG BERSALIN & BERSALIN NORMAL.MAK CZER NAK...UHUK

You Might Also Like

16 apa kata anda?

  1. Assalamualaikum kak zai. alhamdullilah syukur. Allah permudahkan urusan sahabat akak berjihad nak keluarkan anaknya. best dengar takda kena jahitan. anak dia kecil je kan.. kak zai dulu bersalin czer ke normal?

    ReplyDelete
  2. salam..tahniah untuk kawan office tu alhamdulillah..zai tunggu baby besar sikit jer lagi nanti lupalah sakit bersalin tu kot tihihi.

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah tumpang seronok dan bahagia untuk dia tapi menjaga anak prem bukan mudah huuuu. moga Allah terus mudahkan urusan dia amin amin

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah rezeki masing2,singgah pagi Ramadan ke 10 ke sini zai

    ReplyDelete
  5. shiela...akak dl czer....sobbbbs

    ReplyDelete
  6. siti...dh lupa dh sakit bsalin tp czer kn so tggu je la 2 thn.kang mgandung jd apa2 susah plak

    ReplyDelete
  7. btl tu kiera.jg anak pra matang ni susah ckit

    ReplyDelete
  8. mak ai.... senang nyew dia bersalin.... ;-)

    ReplyDelete
  9. Azura...tu la.gila sng pnya bsalin

    ReplyDelete
  10. cik anggur...mnta2 cik anggur pon dipermudahkan cmtu la nti ye

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah.sronokkan dgr mcm ni..

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^