Aqil dah pandai cari jalan keluar

3:03 PM

Assalamualaikum
 
Sejak hujung-hujung ngandung ritu saya dan suami dah decide taknak tido pakai katil dah.So suami pon buka katil dan simpan kat bilik belakang.Tido atas tilam letak atas lantai ja.Dalam bilik takda tikar atau mozek so lapikkan dengan tikar lipat.Rumah sewakan so cincai-cincai je la kat dalam bilik tu sehingga dapat rumah sendiri.
 
Keputusan kami memang tepat sebab Aqil Najmi memang tido buas.Kalau pakai katil alamatnya dah jatuh tergolek kot.Sebelum dia pandai meniarap dulu tido bukan main baik ja dia.Tak banyak pusing.Sesejak dah meniarap kepala kat mama kaki kat abah.Kekadang kaki kat muka abah....haiiiishhhh...
 
Tapi sesejak dah dapat 'kaki' dah pandai menyulur dan merangkak merata dah dia pusing.Bila bangun tengok Aqil tido kat ujung kaki abah.Kadang plak dia bangun pukul 3 4 pagi nak main.Tampar-tampar korek mata idung mama abah ajak main T___________T
 
Pagi-pagi bangun dia akan cari jalan keluar dari kelambu khemah ni.Kalau silap zip pintu boleh lepas keluar.Selalunya saya akan zip ke atas tapi abah selalu lupa dan zip ke bawah dan kadang-kadang tu memang lupa zip.Dah 2 kali Aqil terlepas keluar time saya dah pi keja.Abah sambung tido balik lepas Subuh.Bangun tengok anak dah takda.Rupa-rupanya nun kat dapur dok selongkar almari pinggan.Baru-baru ni selongkar almari punggah baju plak.
 
Port paling Aqil suka kalau dalam kelambu khemah ni adalah kat celah antara tilam dan kelambu.Usaha turun sebab nak dok celah-celah tu.Pastu seronok dok panggil-panggil kita suruh tengok dia.
Makin panjang akal nak luar dari kelambu.Dah taknak main dalam tu dah.Nak main kat dapur dan bilik air.Hai la anak....bila dok acah marah dia gelak-gelak so mama pon gelak sekali.

You Might Also Like

8 apa kata anda?

  1. Kami pn tido ats tilam ja.umar pnah jatuh katil -.-

    ReplyDelete
  2. Salam zai.. sy pun dah lame tak tidur atas katil..tido ngan tilam je..toto pun belasah je. janji selamat utk si kecik..hihi.. Nape pantang makan laksa? Czer eh?

    ReplyDelete
  3. kira dah beli kelambu nie. uwais pun kemain suka main dalam tue. buat mcm aqil tue la. tekap muka kat kelambu pastu gelak mengekek kat kita hihihi

    ReplyDelete
  4. ala...kesiannya umar.tu la k.zai rsau Aqil jatuh katil sbb mber pon anak dia jtuh katil br2 ni.naseb xde pape

    ReplyDelete
  5. Ryna...tu la.jnji depa slmt.a'ah...czer...tu yg pntg laksa...wuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  6. tu la.Aqil dok tekap2 muka kt kelambu tu yg dia suka sgt tu Kiera...hahahaha

    ReplyDelete
  7. amboi...suka nya tgk dia....senyum lebar ~ seronok la tu

    ReplyDelete
  8. dia mmg murah dgn snyuman ni su

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers