Anugerah | Aqil 5 bulan

4:18 PM

Assalamualaikum
 
Lamanya tak berblog.Hihihi...saya bercuti panjang baru-baru ni.Bercuti ke rumah kakak ipar di Felda Palong 5 Negeri Sembilan.Ingatkan dekat macam pi Seremban tu tengok-tengok jalan nak masuk ke sana dari Tol Seremban pon hampir-hampir 3 jam.Dok betul-betul sempadan negeri Pahang dah pon.
 
Semalam Aqil dah pon 5 bulan.Kejap ja dah 5.Tup tup nanti dah boleh merangkak pastu berjalan.Pastu rindu plak masa dia baby.
Pepagi lagi dah kuar.Memang dah agak hari Isnin selalu ramai orang.Masa sampai tu pon dapat nombor 26.Tu pon jenuh dok tunggu.
 
Perkembangan Aqil untuk 5 bulan semuanya ok.Bila habaq berat Aqil dengan umur dia ramai dok kata dia gemuk tapi graf untuk berat, tinggi, BMI dan lilitan kepala masih di tahap normal.Masih dalam graf kaler putih.Alhamdulillah.Takde pon obes macam mama dan abah dia ni...hikhikhik...
Berat dah 7.8 kg dan tinggi dah 63 cm.
 
Masa nurse dok check dia punya la ramah dok bersembang sampaikan nurse dok terang-terang kat mama pon dia dok gelak sakan macam nurse tu dok sembang dengan dia.Masa kena cucuk Aqil tak menangis cuma Aqil marah mama sebab peluk dan pegang kaki Aqil kuat-kuat supaya tak bergerak masa cucuk.Lepas abes cucuk tu terus dia gelak.
 
Balik dari klinik tukar baju anak terus kuar meronda dengan abah.Ambik cuti sehari untuk cucuk Aqil.Alhamdulillah Aqil tak demam.Lagi suka dok bergelak ketawa lagi ada la.
 
Tak sabarnya nak tunggu Aqil 6 bulan.Tak sabar nak bagi makan.Sekarang dok cari info tentang solid food baby.Lambat plak rasanya...hahahaha...

You Might Also Like

10 apa kata anda?

  1. erkkk....lebih dr abg umar ka ni?

    ReplyDelete
  2. tau dak pasal ape berat dia cpt naik? sebab masa dia lahir pun dah lebih 3 kilo. so memang normal kalau berat dia skang dah lbh kurang uwais.

    asalkan dia sihat. x obes. sudah hihihihi

    ReplyDelete
  3. kiera...berat Aqil ms lahir x smpai 3 kilo...tu la...jnji x obes sudah

    ReplyDelete
  4. takpe..as long as aqil aktif takde masalah..

    ReplyDelete
  5. oh x smpi 3 kilo ek? ummi silap la adehhhhh sory2 hihihi

    takpe. membesar dengan sihat ye aqil ;)

    ReplyDelete
  6. Ayu...hahaha...dia mmg aktif.xleh dok diam

    ReplyDelete
  7. hihihi...nti adik Aqil nk ligan abg uwais la ni kiera

    ReplyDelete
  8. amboi aqil...kuat dia eyh boleh tahan n tak nangis kena cucuk... bijak2 hehe

    ReplyDelete
  9. GK...Alhamdulillah...mybe dia dh magli kot dok kena cucuk dr dlm perut

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers