Bila ibu tewas di tangan Aqil

1:43 PM

Assalamualaikum

Ha tajuk...macam dok berlawan apa ja dengan anak padahal anak tu kecik nau lagi.
Ni kesah semalam.Kebetulan semalam saya dan Aqil tinggal berdua kat umah.Mak pi rewang kat umah jiran potong-potong ubi bagai tuk majlis masak bubur asyura hari ni.Suami plak keja.Adik kuar dengan kawan-kawan dia.

Dari tengahari sampai la ke petang Aqil takmo tido.Bagi susu dah beround-round.Ingat kembung perut so sapu minyak telon kat perut dan kaki tapi still tak jalan.Letak atas tilam Aqil nangis.Angkat dia diam.Ahhhh...jenuh la ibu kalau Aqil camni.Bila angkat letak dalam pangku tak sampai 5 minit Aqil tido.Letak balik kat tilam dia nangis.Punggah....
Bagi ibu yang baru pertama kali ni memang gelabah la.Mati kutu dah tak tau nak watpa.Last-last try boh Aqil dalam buai.Baru hayun dua tiga kali Aqil lena.


Arrrrgggh...ibu tewas gak di tangan Aqil.Punya la pasang niat takmo ajar Aqil tido dalam buai akhirnya kena jugak.Elok ja dia lena...hurrrrmmm...Dah nak malamkan so saya pasangkan kelambu buai yang dihadiahkan oleh Kak Zana kawan tempat keja. 


Makaseh kak...akhirnya guna gak kelambu ni...hihihi...takda la risau nak tinggalkan Aqil takut kena gigit nyamuk.

You Might Also Like

6 apa kata anda?

  1. Bayi dgn buai mmg x dpt dpisahkan..sm mcm bb sy gak..mesti guna buai kalau disiang hari..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la gie...klau x boh jnuh nk lena la

      Delete
  2. Jalan-jalan ke blog ini...1st time singgah..nice blog...


    p/s : jika ada yg ingin menyertai program singgah blog.. jom ke
    http://thescreammer.blogspot.com/2013/11/singgah-blog.html

    ReplyDelete
  3. sama la kami. konon xnk ajak buai sbb nt tkut susah kan. tp sbb banyak semut kt bawah sian kt dia kena ketit. tido buai.

    tp alhamdulilah uwais kalau jalan kemana dia boleh je tido. bg susu badan tepuk2 sikit pastu dia lena.

    kalau malam pulak mmg dia tido sekali ngn kira kt katil. xajar dia tido buai bila malam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sm mcm aqil...jln2 dia leh lena ja.mlm kena tdo peluk dia

      Delete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers