Menu berbuka malam raya

8:58 PM

Assalamualaikum

Hari ni dah 6 Syawal.Tak terlambat kiranya saya nak ucapkan Selamat Hari Raya maaf zahir batin kat semua kot.
Hehehe...hari-hari sebelum raya tu tak sempat nak hapdet blog pon.Nak kata sibuk buat kuih raya tak jugak...ahak...

Cuti raya saya start 7 Ogos hari tu.Sengaja ambik lambat sebab lepas raya ni saya ada check-up klinik dan spital so sekali harung la ambik cuti lepas raya.So leh la cuti lama cikit.
Hari Sabtu Ahad saya sibuk dok wat OT nak perabih keja so memang takdak masa nak sopim bersama suami.Saya dah beli baju kaler coklat tapi suami nak jugak pakai baju raya kaler pepel so hari Rabu tu jugak la baru nak pi cari baju melayu suami.Baju raya saya kaler pepel dah dapat malam sebelum tu kat Uptown Perda.Tu pon pi dalam pukul 1 pagi lepas suami balik keja.

Rabu tu bawa mertua cari baju raya gak kat pekan Kulim.Pastu topup apa yang kurang.Balik dari Kulim saya balik umah mak nak masak.Rutin saya tiap tahun memang kena masuk dapur masak.Biasa la pompuan sorang dalam family camni la.Kak-kak ipar memasing ada rumah sendiri so takleh nak bergantung harap sangat depa nak mai masak.Sampai umah mak tengok abang dokter dok Johor tu balik.Masuk dapur tengok kak ipar dan abang dokter tengah sibuk kat dapur masak.Pheeeeew....selamat saya hari tu....hehehehe....

Abang belikan buah jentik dan buah tampoi.
Buah jentik
 Eh...macam tau-tau je saya memang nak makan buah jentik....hehehe....syukur Alhamdulillah dapat makan hari tu.

Menu berbuka hari tu banyak sangat.Kak ipar masak lontong, bihun sup tulang, sambal ayam makan dengan nasi, kari daging cicah ketupat dan kuah kacang ayam makan dengan nasi himpit.
Antara menu...kuah lemak...lontong....sup tulang....kari daging
Semua saya makan tapi serba sikit la.Saya ingat pesan doktor...''Raya nanti makan pantang sikit ye...check-up lepas raya tau.Takut gula naik tinggi pulak.''

Abang dokter saya cakap....''makan ja.Satgi kempunan plak.lagi dua tiga hari nak check-up pantang la sikit.''

Hahaha....mana mau ikut neh?
Tapi saya hentam ja semua.No pantang-pantang masa raya ni.Belasah selagi boleh tapi dalam ati dok takut gak kot-kot berat naik mendadak.

Malam tu pukul 11 malam balik umah kejap pastu dalam pukul 1 pagi suami mesej ajak ronda Uptown Perda lagi.Mana la tau ada barang lelong-lelong yang berkenan so boleh la rembat....hehehehe....
Pukul 3.30 pagi baru balik....agak-agak pagi raya jaga pukul berapa?

You Might Also Like

0 apa kata anda?

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers