Makan-makan hari terakhir sebelum posa

10:43 PM

Lagi 2 3 hari nak posa kenduri sambut posa berderet-deret.
Sempat pi 2 buah umah je.

Sabtu tu pi umah sepupu kat Jelutong sempena kenduri sambut posa dan kenduri arwah mak jang yang meninggal hujung puasa tahun lepas.
Menu depa nasi putih, ayam goreng, gulai ikan sembilang, ikan yu masak perak, ulam-ulaman dan sambal belacan serta bihun sup dan kuih muih.
 Yang ni je sempat snap sebab dah lapar gegila.Sampai pon dah jam 2.30 petang time tu sebab sembahyang Zohor dulu baru bertolak.Lagi pon tunggu mak balik dari kenduri kat umah Cikgu Rokiah.Saya malas nak pi.

Ahad plak kenduri sambut posa umah tokey gerai ikan bawal panas-panas kat TAT.Situ tak snap pic pon sebab malu.Ramai sangat orang...hehehe...
Balik tu terus ke Kota Kuala Muda.Singgah beli kuih gedong cak ni kat area pekan dia.
 Dulu saya kerap makan sebab mak saya memang buat kuih ni untuk meniaga.

Petang Ahad tu pi pasar malam kat umah mak beli yong tau foo sup.Peberet saya neh.
 Deco yang tak menarik....hahahaha...janji sedap.

Isnin kawan-kawan buat kenduri sambut posa.Menu nasi impit dan kuah kacang, laksa, agar-agar dan kek coklat tapi hat ni ja yang sempat snap.Lupa la.Dah abes makan baru teringat nak snap pic...hehehehe...

Isnin tu jugak ada orang bagi kek cawan kat saya.Tak makan pon.Bagi kat engineer saya je sebab tadi tu dah makan macam-macam dah.Takut terlebih gula plak.

Selasa ada orang tu ngidam nak makan yong tau foo kat Gaint.Ajak jugak-jugak kuar padahal dah tau mesti jem gila kat area Batu Maung tu nak ke Bayan Baru.Kita pi jugak la.Kang meleleh-leleh plak air liur dok tingat kat benda ni.Ingat orang ngandung je ke yang mengidam...orang tak ngandung pon lebih-lebih ngidamnya.

Itu la menu hebat yang lari dari kebiasaan diet diabetis saya ni....hehehehe....

You Might Also Like

2 apa kata anda?

  1. kuih gedung cak tue ape kak zai? nampak mcm otak2 pun ade

    ReplyDelete
  2. bkn otak2 tp guna tepung n kelapa parut

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers