Anugerah | Pelam teluq punya pasai

8:27 AM

Balik umah mak cari pelam teluq tapi mak cakap belum bunga lagi.
Lagi 2 3 bulan baru ada kot pokok belakang tu.
Frust sangat-sangat.

Habaq kat suami nanti tolong la cari pelam teluq.
Rasa nak nyicah sangat-sangat.
Dua 3 hari lepas tu suami beli pelam besaq tu tapi yang belum masak la.
Kupas dan makan terus cakap 'tak best lansung...tak masam.'
Tapi memang tak masam pon.
Rasa lemak-lemak ja sebab pelam tu kan jenis orang makan masa masak.

Balik dari keja minggu lepas terus singgah pasar malam.
Nak cari jugak-jugak pelam teluq.
Alhamdulillah....minggu tu ada juai terus beli cikit habuan nak rasa-rasa ja pon.

Ha...kau...tak buang kulit terus kerat kecik-kecik pastu tabuq garam halus atas pelam.
Bila makan...kruppp...kruppp...bunyi dia....syedapppppppppppp.....
Bagitau kawan-kawan depa terus meremang bulu roma tanya tak masam ke?
Masam la sedap...hikhikhik...
Biasa la mulut ibu mengandung....benda hat sedaap jadi tak sedap dan sebaliknya.
Puas ati dapat makan pelam teluq.

You Might Also Like

6 apa kata anda?

  1. sama la kita suka mkn yg masam2 skang nie hihihi.

    pelam teloq nie pun favret kira skang nie tp lpas skit gigi mkan hari2 ritu stop sat. huuuu

    ReplyDelete
  2. kiera...hehehe...sedapkan...sedapkan...hr ni nk p tgk lg kt psr mlm ada ke x...stok dh abes :p

    ReplyDelete
  3. hee..membe opis org preggy dia bwk buah pelam mai opis..tp org yg pulun ngalahkan org preggy..hahaha,sudah~ada plak apa..

    ReplyDelete
  4. Liyza...punggah....ada plak leteeew :p

    ReplyDelete
  5. dpaat buah pelam telur yang muda takde sabut lagi sedap tu....

    ReplyDelete
  6. yg tu lg mabeles la k.shida...hehehehe...

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers