Makan sakan

9:46 PM

Sejak akhir-akhir ni ngidam nak makan benda yang di masak sendiri.
Dah jemu dah makan nasik kedai.
Balik balik tomyam,nasi daging merah,nasi goreng,nasi kandaq.
JEMU...
Tak kisah la rupa dia camna....ringkas camna....campak itu ini tak tentu hala janji jadi sejenis juadah.
Hari ni rasa nak masak asam pedas tapi pi kedai dekat umah takdak plak daun kesum dan bunga kantan....wuuuu....
So terkubur la ngidam asam pedas hari ni.

Semalam Selasa rasa nak masak tapi entah ada tak benda yang nak di masak dalam peti sejuk.
Dalam takda benda tu dapat la 3 jenis juadah campak-campak dalam periuk.
Sambal tumis telur dan terung, sayur bayam dan lobak masin goreng.


Lepas Maghrib terus makan-makan sesambil tengok AJL kat TONTON.
Dalam dok layan AJL tetiba suami mesej suruh siap-siap turun bawah 8.30 malam camtu.
Eh...tak keja ke?Selalu malam keja.

Bila suami sampai tengok ada biras dan kak ipar yang bakal bersalin bila-bila masa ja.
Misi depa malam tu nak makan Char Koey Tiaw.
Pi kat Permatang Pauh tu tapi tutup plak so suami terus tala ke Bukit Mertajam.
Singgah satu kedai ni ingatkan nak makan CKT la tapi depa order satay 50 cucuk.
Besaq-besaq plak tu jenuh nak perabih.


Lepas makan satay suami bawak pi makan CKT kat area BM.
Taktau nama apa tempat tu.
Tak ketahuan sebab malam.
Masa ni cheq suap dua sudu terus tolak bagi suami.
Dah takleh masuk dah.Kalau tadi tak makan nasi kat umah maybe boleh masuk lagi.
Ni kalau paksa jugak maybe boleh muntah.
Lepas makan lepak-lepak kat umah kak ipaq dulu layan bola Pahang lawan Johor.

Memang makan sakan depa semalam.
Kalau gitau awai-awai takda la cheq masak.
Leh pekena CKT tu....wuuuuu......

You Might Also Like

1 apa kata anda?

  1. lapar tengok awak punya makanan...datang blog saya & jd member plz.

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers