Cita-cita nak buka restoran burger

12:53 AM

Assalamualaikum

Tadi dok melayan sensorang Majalah 3 kat TV3.
Hari ni depa cover crita bab burger.
Uih...burger 11 inchi yang pemes kat Penang pon masuk tv no.
Dalam dok layan crita burger-burger neh teringat pasai cita-cita nak buka restoran burger.

Eh...buka cita-cita cheq tapi cita-cita anak menakan ke-2 abang sulung.
Masa dia habaq cita-cita dia ni umuq dia 12 tahun.Lani dah form 2 dah pon.
Tah-tah dah ubah dah cita-cita tu.

Mak Teh(cheq la tu) : Apa cita-cita Angah?
Angah : Cita-cita kita ada 3(cakap gaya pelat orang Johor).
Mak Teh : Amboih hang...sampai 3 no.
Angah : Cita-cita kita yang pertama nak jadi doktor macam abah.
Mak  Teh : Awat nak jadi doktor?
Angah : Kalau Angah tak jadi doktor sape nak jaga klinik abah nanti.
Mak Teh : Ala tu Along pon cakap nak jadi doktor gak.Irfan pon sama so bagi depa la jaga klinik abah.
Angah : Takpe...kalau kita tak jadi doktor kita nak jadi jurutera.
Mak Teh : Lari jauh tu dari doktor.Ok ok...lagi satu apa?
Angah : Kita ingat nak buka restoran burger.
Mak Teh : Eh...apasal plak burger?Tetiba plak.
Angah : Sebab kita suka makan burger jadi kita ingat nak buka restoran burger la.Senang sikit kita nak makan.
Mak Teh : Ala...tak buka restoran burger pon boleh makan la Angah.Pi la beli...tak pon Angah masak la sendiri.Tu beger mekdi ada...kepci pon ada...beger tepi-tepi jalan pon ada banyak(ayat bagi patah semangat).
Angah : Beli kadang-kadang tak sedap.Takpe...nanti Angah dah besar Angah pikir camna nak buat burger sedap-sedap kalau Angah tak jadi doktor atau jurutera.


Ha kau...sebab dia suka makan burger so cita-cita pon jadi nak buka restoran burger.
Kalau dia balik Penang memang dia minta burger special sedap kat TAT ni.
Makan sebijik tak sampai 5 minit.
Kita baru dok buka balut burger dok belek nak makan belah mana dia dah separuh dah pon.
Memang hantu burger sungguh.
Tu kalau bagi makan burger besar Zul kat Sg Nibong tu maunya leh abes apa.

You Might Also Like

2 apa kata anda?

  1. hihihihi. biasa la budak kecik kan. apa yang suka terus tue yg jadi cita2 hihihihi

    ReplyDelete
  2. sm la...cita2 dl nk jd doktor gak tp sbb gerun tgk darah & xleh dok lama2 dlm spital trus tukar...

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers