Dengan siapa saya wajib berhijab dan haram bersalam?

4:17 PM

Dengan siapa saya wajib berhijab dan haram bersalam?


Assalamualaikum

Masa mula-mula kawen dan sewaktu berada kat umah suami memang berat sikit la keadaannya. Suami bawa jumpa sedara-mara kenalkan...'yang ni pak njang...yang ni pak cik adik mak...yang ni pak ndak...' camtu la lebih kurang. Saya hanya mampu buat anggukkan kepala je la. Nak hulur tangan bersalam?Tak terlintas sebab masih konpius sapa yang saya boleh salam dan sapa yang tak.

Pastu kat umah mertua mesti dengar suara-suara sinis kata 'Maksu(panggilan untuk saya kat umah mertua) ni tak rimas ka dok umah asik pakai baju tangan panjang dan tudung tu?'. Memang la kalau ikut nak buat keja jadi rimas dan panas tapi kat umah mertua ramai abang ipar...ramai pak menakan...ramai sepupu sepapat lelaki suami so baju yang saya pakai kat Mekah dulu saya pakai kembali bila kat umah mertua.

Rumah mak saya?Tak gaduh nak jaga sangat aurat sebab saya hanya ada kakak ipar.Pak menakan dan sepupu sepapat jauh-jauh jarang nak datang umah kecuali raya or kenduri ja pon.

Dalam dok godek-godek FB jumpa la carta ni. So betul la keputusan saya tak bersalam dengan pak menakan suami tu. Ha kalau tak mesti suami banyak dok tanggung dosa.

Kot-kot ampa muskil gak macam saya cer try tengok carta ni. Mana tau kita boleh ubah pelan-pelankan dari kebiasaan kita tu?


You Might Also Like

5 apa kata anda?

  1. kami salam dgn pmpuan je and dengan pak mentua hiihihi

    ReplyDelete
  2. Buat masa ini bersalaman dengan kaum hawa sahaja.. ;)

    ReplyDelete
  3. info yang bagus kekadang kita terlepas pandang nak salam dengan sape..

    ReplyDelete
  4. Saya dah download gambar tu.
    Terima kasih.
    Izinkan ya

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers