Ada lagi yang aku nak membebel...

9:30 AM

Bila dah nikah ni macam-macam plak soklan yang timbul.
Dulu masa bujang asik dok tanya bila nak kawen...tak penat ka dok bercinta....bf hang tu leh pakai ka....macam-macam lagi la.

Lani bila dah kawen pi qheja depa tengok benda baru yang kita pakai mula la tanya....

'Kasut baru ke?'

'A'ah...kasut baru beli semalam.'

'Aik...gaji minggu depan dah beli kasut....dasat hang punya sopim.'

'Hehehe...takla...suami bagi duit suruh beli.'

'Yela...baru lagi.....semua dia bagi.Nanti dah lama-lama dah jemu tak bagi apa dah la.Lagi dok mintak kat hang plak.'

=.=''

Cuba la jawab....

'Rezeki hang la kan kawen dengan dia....takpa la...syukur Alhamdulillah....moga-moga kekal camtu sampai ke tua.'

Kan ke sedap sikit dengar tu.
Tu yang buat ramai orang takut nak kawen sebab cerita-cerita yang tak baik pasal laki ampa dok bawak kuaq termasuk la kat aku...hehehehe...
Hari-hari dok dengaq masalah rumahtangga ampa dok crita...itu ini...bercinta bagai nak rak tapi last-last....
Yang tak kawen ni jadi lagi takut la nak kawen.

Pastu dok cerita plak...
 'Kalau kawen laki muda-muda ni bukan boleh pakai....apa pon takdak....Zaman lani semua kena ada duit.Kalau kawen dengan depa kita jadi susah sama pas kawen.'

Bila pompuan hat muda-muda dok gedik-gedik dengan laki orang plak....
'Dah abeh laki muda dah kot dalam dunia ni yang depa dok ligan laki orang.Gatai meqhela sangat.'

La....dah ampa dok canang kata laki muda takdak apa....tak stabil ekonomi pastu dok salah pompuan muda ligan laki tua.Laki tua kan ekonomi dah stabil....ada keta umah bagai.

Bila cheq kawen terkejut tergempaq....ada plak dialog...
'Tu mesti kawen dengan laki jumpa kat Keyel la tu.Tah-tah ada apa-apa kot...tu yang buat cepat-cepat?'

Oh... =.='' 

FYI....sampai sekarang i belum check lagi i dah ada apa-apa ke tak....huhuhu...

Dulu masa tak kawen cheq rajin pi cuti-cuti Malaysia.3 bulan sekali cheq akan turun Keyel ka...Melaka ka...tapi yang banyaknya Keyel la kan.
Depa boleh plak pi canang kata...

'Asik-asik pi Keyel.Tu dok jumpa boipren mana plak kat Keyel tu.'

Nak je cheq jawab...'Hello...dulu i study kat Keyel la....kawan-kawan i ramai kat sana.Mak angkat i pon ada kat sana.So pelis la....takkan i takleh nak pi Keyel kot?'
Kang jawab camtu kang nampak sangat HAJJAH ni biadap plak.

Tapi bila cheq tunjuk gambaq cuti-cuti Malaysia tu baru depa diam.

'Oooo....hang pi cuti dengan kawan-kawan hang la ni?Best tak?Abeh duit brapa kalau pi camni?'

Takkan la sebelum nak pi bercuti tu cheq nak canang satu kilang kot.

'Hoi orang-orang kilang.Aku nak pi ICT minggu depan.Sapa nak ikut?'~Takkan kot kan?

So pi la diam-diam.Dah selamat balik baru la leh cerita.Ni dok canang sana-sini tengok-tengok tak jadi....sapa yang malu.Akuuuuuu jugakkkkkkkk.....

Penat la dengan orang kita ni....huhuhu...jadi bujang salah...dah kawen pon salah....haaaaishhhh....
Apa depa nak pon cheq tak tau.




#versilepasgeramgrrrrrrrrrr.......



You Might Also Like

6 apa kata anda?

  1. kdg2 depa taktau nak ckp apa, bila berckp menyakitkan hati org lain. sbb tu lebih baik diam dr bercakap.

    ni nk bg petua, kalau org tanya apa2, terutama bab2 pregnant ni, ckp,"doakan saya.." :) insyallah,org yg tanya tu pun xleh nk ckp byk2,hati kita pun terubat.

    ReplyDelete
  2. riena...makaseh bg petua tu...hehehe...akan digunakan :)

    ReplyDelete
  3. depa lupa la tue rezeki tue Allah yang pegang. sat gi Allah bagi pengajaran kt depa baru tau dok sakan sangat canang itu ini.. moga2 diberi hidayah kat depa. and kita diselamatkan dari jadi cm tue Amin

    ReplyDelete
  4. kiera....tu la...moga2 depa dpt hidayah...dok pk bkn2 psl org wtpa...pk ja psl diri sndiri kn lg bgus

    ReplyDelete
  5. kmi pon benci bla ada yg kata mcm tu...slalu kena... "baru lagi...semua maneh"

    ReplyDelete
  6. kan juicy kan?

    biar la maneh tu smpai ke tua

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers