Feri oh Feri

7:07 AM

Baru-baru ni jumpa kawan dan family nya dari Kolumpo.
Masa nak balik kawan cakap nak nek feri.
Takpe la...kita ikutkan saja...feri pon feri la lagipon dia kan tetamu so kita sebagai tuan rumah patut melayan tetamu dengan baik.

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, maka hendaklah ia berkata perkara yang baik atau diam. Dan sesiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, maka hendaklah ia memuliakan jirannya. Sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari kemudian maka hendaklah ia memuliakan tetamunya.”







Notakukukakiku:~nampak sangat hari-hari suka nek jambatan ja...feri tak pandang lansung...hihihi....

Riwayat Bukhari dan Muslim

Bila dah nek feri...bukan depa yang jakun tapi cheq lagi jakun...hahahaha....
Feri yang keta leh naik kat atas dah ada tempat duduk untuk penumpang berjalan kaki dan penumpang kereta.
Nampak sangat cheq dah lama tak naik feri :p

You Might Also Like

4 apa kata anda?

  1. hehe~ok ape dpt naik kan...nieyl lagi ar x penah skali pun naik...huhu=)

    ReplyDelete
  2. bila la feri nak ada cafe ats tue.. hihihihi

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers