Belajar Masak

10:06 AM

Waktu : petang hari cuti
Situasi : Mood santai tengok tibi

Tengah dok bersantai-santai hari cuti ada plak sepupu sepapat mai umah sembang-sembang.
Macam biasa malas nak melayan sangat bab-bab gosip orang tu orang ni.
Omak just melayan je sebab nak suruh balik tak sampai ati....dah tau dah mak tu camna...suka kesian kat orang.

Bila tengok cheq bolayan asik dok ngadap tibi boleh plak sound...
"Tak belajaq masak ka?Dah nak kawen kena belajaq masak....satgi pi umah mak mertua jenuh kena berletiaq sebab tak reti masak"

'Eh...nak kawen baru nak kena belajaq masak ka?
Tak kawen takyah belajaq?
Sori la...dari umoq belasan orang dah reti masak la...cuma malas nak tunjuk kata reti masak...yang raya-raya dok mai makan tu aku yang masak'....ngomel dalam ati ja la.
Malaih nak melawan kang kata tak hormat orang tua-tua plak.
Megi kuah udang ketak terlebih kembang...adehhhhh
Pastu dengaq la dia dok puji anak dia bagai.
Malas nak layan terus ambik towel pi mandi lagi bagus.

You Might Also Like

6 apa kata anda?

  1. erm..tasuketasuke...yg pandai masak pun leh je menikah hehehe..

    ReplyDelete
  2. hehehehe...tak pandai masak pun boleh kawin pa...kedai kan banyak..hikhikhik

    ReplyDelete
  3. k.shida...adik pon tasuke tau....hehehe

    ReplyDelete
  4. Ell...tu la kan...kedai byk...lalalalala

    ReplyDelete
  5. sabo jela.. hihihi.. ehhh yg tue udang lipan ke cik zai?

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers