Strategi pemasaran

6:51 PM

Assalamualaikum

Hari ni kenduri kawen anak jiran belakang umah cheq.
Apa kena mengena strategi pemasaran dengan kenduri?
Sat nak crita.

Pi pekena nasik minyak lauk beraneka jenis....sedap...
Ada ayam goreng...kurma daging...gulai daging...kerabu tomato...limau sunkist dan acar limau(hasil tangan tuan umah).
Tak pakai khidmat katering macam orang lain tapi guna khidmat orang masjid masak lauk-pauk hari ni.
Terasa macam makan kenduri kat masjid time raya korban or Maulidur Rasul.

Hari ni tuan rumah plak buat lain dari yang lain.
Bukan kenduri tu tak lain tapi cenderahati nak bagi kat orang mai makan kenduri tu yang lain.
Selalu kita dapat bunga telur or coklat...kuih-muih or sapu tangan kan tapi tetamu hari ni diberi satu juadah tradisional yang orang sekarang susah nak buat.

Pic kekaburan la plak sebab guna enset cap ayam katik.
Cheq dapat dodol.

Ada gak halwa maskad dan pulut kacau.
Pandai tuan rumah.
Disamping cenderahati buat para tetamu ini juga salah satu strategi pemasaran sebab tuan umah buat bisnes dodol,halwa maskad,pulut kacau dan acar limau.
Memang terbaik la....
2 dalam 1.
Manfaat masa yang sesuai...kelas gitu.
Nak-nak sekarang dah dekat bulan puasa.
Bila orang dah tau leh la tempah.
Dah tu nanti cuti sekolah kenduri kawen banyak...leh la order kat tuan rumah.....pandai....

You Might Also Like

4 apa kata anda?

  1. hahaha...terpost...lupa nak edit td

    ReplyDelete
  2. patot rasa nak masuk trnampak nama tomato di situ . kahkahkah ;p

    halwa maskad susah oo nak carik .. kak zai tau mana nak cari ? sbb abh suka sgt .. pesbuk kak zai ^^ hehe

    ReplyDelete
  3. glemer cik tomato hr ni...
    halwa maskad tuan umah knduri tu ada juai rsnya

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^

Popular Posts

Banner

COPY AND PASTE

Tickers

SUDAH HALAL
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers